איזה עסק כדאי לפתוח בשכונה

הרצון לפתוח עסק קטן קיים אצל רבים וניתן לעשות זאת עם מאמץ קטן. יחד עם זאת, מדובר בהתחייבות ארוכת טווח, בהשקעת כספים, זמן ומאמצים נפשיים וכדאי לתכנן היטב את כל המהלך. ראשית, נשאלת השאלה איזה עסק כדאי לפתוח בשכונה? התשובה היא, שרק עסק עם הוצאות קטנות ומינימאליות יחזיק מעמד ממכירות המיועדות לאנשים הגרים בשכונה. צריך לזכור כי יש הוצאות על חומרי גלם, השקעת שעות עבודה והוצאות אחרות שקודם כל אמורות להיות מכוסות. לאחר מכן אמור להיווצר הרווח.

עסקים המתאימים לשכונה הם עסקים, שלרוב, מנוהלים מהבית, מהמחסן בחצר וכדומה. אין צורך לרכוש, לשכור או לשפץ מקומות אחרים. עסקים כאלו יכולים להיות מכירת מזון מוכן דוגמת פיצות, בשרים, סלטים וכדומה שניתן למכור במקום או לשלוח אותם על ידי שליחים. עסקים אחרים הם ממכר פרחים, תפירה ותיקונים, טיפוח וקוסמטיקה, מספרה, טיפולים פארא רפואיים ורפואיים, טיפולים בתחום רפואה משלימה, לימודי אנגלית, חשבון ונושאים אחרים, פיתוח קול וכדומה.

בכל העסקים הללו העבודה מתבצעת על ידי היזם עצמו וכך אין הוצאות מיותרות. יחד עם זאת, הלקוחות יכולים להגיע ממקומות נוספים ולא רק מהשכונה הקרובה. בכל מקרה, יש צורך לפתוח את העסק תוך כדי הקפדה על שלושה שלבים עיקריים. הראשון הוא אפיון העסק, השני הכנת תכנית עסקית והשלישי הגדרת הישות ורישום ברשויות המתאימות. אפיון משמעותו, בחירת תחום העיסוק ובחירת קהל היעד. תכנית עסקית מספקת מבט כלכלי ופיננסי ונותנת, בין היתר, הערכות לכספים נדרשים, וכן, צפי להכנסות רווחים ותזרים מזומנים.
הישות המוקמת יכולה להיות עוסק פטור, או עוסק מורשה בגלל ההיקפים הקטנים של העסק. בכל מקרה, יש לרשום אותו במס הכנסה, מע"ם וביטוח לאומי. מומלץ להיעזר ביועץ כלכלי בעת ההקמה.

הסדנאות שלנו