איזה עסק עדיף לפתוח

רבים מהאנשים הרוצים לפתוח עסקים מתלבטים בשאלה איזה עסק עדיף לפתוח? התשובה לכך די ברורה. מומלץ לפתוח עסק בתחום שאוהבים. בתחום אותו מכירים מהתנסות קודמת כשכירים, כמנהלים או תחום אותו למדו ובתחום מבוקש שיש לו הווה טוב, וכמובן, עתיד מבטיח. בנוסף, בתחום שניתן להרוויח בו מבחינת התמחור הכללי בניכוי ההוצאות. כל הפרמטרים האלו חייבים להילקח בחשבון. כמו כן, רצוי שליזם יהיה חוש עסקי ויכולת ניהולית כולל יכולת קבלת החלטות. לצד כל אלו יש לתכנן ולבצע את המהלך בצורה מובנית.

יש להקפיד על שלושה מהלכים הנעשים בשלבים. הראשון הוא אפיון העסק ומשמעותו בחירת התחום ובחירת קהל היעד. התחום יכול להיות ייצור, שירותים, מסחר ועוד. אדם האוהב ליצור יבחר, מטבע הדברים, להקים מפעל או עסק קטן לייצור, מומחה לשיווק ירצה להתמקד בשירותים ומסחר וכן הלאה. בשלב זה יש לבחור שם מתאים, את המקום בו מבצעים את הפעילות העיקרית, וכן, הערכה על הסכום ההתחלתי הנדרש. השלב השני הוא הכנת תכנית עסקית המספקת מבט כלכלי ופיננסי על הצפוי. בין היתר, על הוצאות נדרשות כולל עבור פרסום, צפי לתזרים מזומנים, להכנסות ורווחים וכדומה.

השלב השליש הוא הגדרת העסק ורישומו במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. ישות יכולה להיות עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ. כל אחד מחליט על פי היקפי הפעילות, הצרכים, טעמו ורצונותיו. יזם הרוצה להתפתח ברמה ארצית ואפילו בינלאומית יקים מיד חברה בע"מ. נותן שירותים לבית יפתח עוסק מורשה ואילו עסק קטן המנוהל מהבית ירצה להיות עוסק פטור. מומלץ לקבל ייעוץ ממומחים לפתיחת עסקים. יועצים עסקיים, רואי חשבון ועורכי דין הם אנשים מקצועיים היכולים לייעץ, להכין תכניות עסקיות, לבצע רישום, ובנוסף, לבצע פעולות שונות עבור הלקוח.

 

הסדנאות שלנו