איך לבנות תוכנית עסקית

קיימת חשיבות גבוהה לכתיבת תכנית עסקית טובה ומקצועית ויש לדעת כיצד לערוך אותה בכדי שתהייה כזו. קיימים מספר שלבים שיש לבצע בכדי לערוך תכנית עסקית טובה. חשוב להתאים אותה לאופיו של העסק ולתחום בו העסק עתיד לפעול. על מנת לנצל הזדמנות עסקית בצרוה הטובה ביותרף י להצמד לתוכנית העסקית שלנו.

זכיינות בישראל

השלבים לבניית תכנית עסקית

חשוב להבין שהתוכנית העסקית צריכה להיות ברורה ומקצועית, ומומלץ לערוך אותה באמצעות יועצים עסקיים בעלי ידע וניסיון בתחום המסחרי. להלן כמה שלבים שיש לבצע לצורך בניית תוכנית עסקית.

  1. ביצוע בדק שוק מעמיק – יש לבחון את תנאי השוק הקיימים על מנת לבחון את פוטנציאל ההצלחה של המוצר או השירות שאנו מציעים.
  2. הגדרת ייעודו ואופיו של המוצר או השירות אותו אנו מציעים – בשלב זה יש לבחון ולהגדיר, על איזה צורך עונה המוצר או השירות שלנו, יש לתאר באופן מפורט, באיזה אופן עונה המוצר או השירות שלנו על צורך זה. בנוסף לכך יהיה עלינו לבחון את התכונות המייחדות את השירות או המוצר שלנו על פני המתחרים בשוק.
  3. גיבושו של המודל העסקי – בתהליך בניית המודל העסקי, אנו מגדירים למעשה מהם הלקוחות הפוטנציאליים של העסק ולאיזה שוק משתייך המוצר או השירות שלנו. זהו למעשה מסמך בו אנו נגדיר באופן מפורט מהי האסטרטגיה העסקית שלנו.
  4. בניית תחזית הוצאות והכנסות – או בהגדרה המקצועית, בניית תכנית פיננסית. בשלב זה יהיה על בעל העסק להציג מהו צפי ההכנסות מול גובה ההשקעה. לעיתים חלק זה ישמש גם לצורך גיוס משקיעים חיצוניים, במידה והעסק זקוק לכך.
  5. בניית אסטרטגיה שיווקית – בשלב זה יהיה על בעל העסק להגדיר באיזה אופן יבחר לחשוף את העסק בפני לקוחותיו הפוטנציאליים, כלומר באיזו שיטת שיווק ישתמש לצורך זה. חשוב לציין ששלב זה יש לבצע באמצעות אנשי מקצוע מתחום השיווק.

 

 

 

הסדנאות שלנו