איך להיות זכיין

פתיחת עסק חדש כזכיין טומנת בחובה יתרונות רבים, אך יחד עם זאת ישנם גורמים רבים שיש להכיר וללמוד בטרם ניגשים לתחילת התהליך. היתרונות שבעולם הזכיינות הם רבים ללא ספק, קבלת שם מוכר והקטנת הסיכוי לכישלון, אך יש לקחת בחשבון שתהיו כפופים באופן מוחלט לנהלים אשר תכתיב לכם הרשת. העצה הטובה ביותר היא פשוטה, יש לבצע בדיקה דקדקנית של כל הנתונים וכמובן להיעזר באנשי מקצוע לצורך קבלת ייעוץ והכוונה, בכל הנוגע לשאלה איך להיות זכיין ולהפיק מכך את המרב.

להיות זכיין – למי זה יכול להתאים

כל יזם אשר מחפש הזדמנות עסקית ואינו נרתע מהכניסה לתהליך מחייב הכרוך בהשקעה כספית והשקעה רבה של זמן, מתאים באופן כללי להיות זכיין. יזמים אלו יכולים למנף הזדמנות זו ולהפוך אותה לרווחית ביותר עבורם. חשוב להבין שזכיינות שונה באופייה מהקמת עסק עצמאי פרטי. במסגרת הזכיינות היזם אומנם מחויב להעביר תגמולים לרשת, אך מהצד השני הוא מקבל ממנה את השם והמוניטין אשר ערכם רב מאוד מבחינה כלכלית. כמו כן, היזם יחסוך עלויות שיווק גבוהות מאוד, אשר בכל מקרה היה עליו להשקיע אילו היה פותח כל עסק עצמאי אחר שאינו זכיינות.

תהליך הזכיינות

בתחילת התהליך של פתיחת עסק זכיינות על היזם המעוניין לפתוח סניף כזכיין, לבחור רשת ולברר מהן האופציות שהיא מציעה. כמו כן, כמובן שגם הוא יצטרך להציע את עצמו ולהראות שהוא מסוגל לעמוד בתנאים שהרשת מציבה. לאחר מכן ייחתם חוזה בין השניים ולאחר החתימה יחל תהליך פתיחת הקמת ופתיחת הסניף עצמו. תהליך זה יהיה כרוך בהתלמדות , תקופת הקמה והרצה. זהו אומנם תהליך מורכב שיכול אף להימשך גם שנה שלמה, אך הפוטנציאל הכלכלי שלו יכו להיות אדיר .

הסדנאות שלנו