איך להקים עסק מצליח

אנשי עסקים בתחילת דרכם הרוצים להקים עסק חדש חייבים להתנהל היטב ולעבוד בצורה מסודרת. מומלץ להם מאוד לקבל ייעוץ ממומחים בתחום היכולים להתוות להם את הדרך הנכונה ולהסביר איך להקים עסק מצליח. קרוב לוודאי, שהם יסבירו להם שיש צורך לעשות זאת בשלושה שלבים חשובים. הראשון הוא אפיון העסק, השני – הכנת תכנית עסקית, והשלישי – הגדרת ישותו ורישומו ברשויות הרשמיות שהן: מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. המומחים יכולים לסייע בהכנת תכנית עסקית, ברישום ברשויות, ובאופן כללי, בליווי שוטף.

אם נוקטים בכל הפעולות הללו מבלי לדלג על אף שלב מגדילים משמעותית את הסיכוי להצלחה. אפיון העסק כולל קביעת תחום הפעילות וקהל היעד, בחירת שם הולם, קביעת סוג המוצר או השירות אותו רוצים לספק, קבלת החלטה על המיקום ממנו הכול יתנהל, בנוסף, עריכת רשימת חומרי גלם וציוד נדרשים, וכן, הערכה והכנת ההון התחלתי עד להגעת ההכנסות הראשונות. הערכה חשובה אחרת היא משך המועד עד לפתיחה. השלב הבא הוא הכנת תכנית עסקית המספקת מידע כלכלי ופיננסי, ובין היתר, הערכה לגבי עלויות פרסום והוצאות שונות אחרות, הערכות נוספות ומדויקות לגיוס הון ראשוני נדרש, תזרים מזומנים, הכנסות ורווחים צפויים וכדומה.

ניתן לבחור באחת מבין שלוש ישויות המוכרות על ידי החוק: חברה בע"מ, עוסק מורשה ועוסק פטור. כל אחת מביאה את היתרונות שיש עימה וההחלטה נעשית על פי היקף העסק, צרכיו, טעמו של היזם, רצונותיו ועוד. כל יזם רואה בעיני רוחו את עתיד העסק המצליח שלו ועל פי זה מקבל החלטתו. צריך לציין, כי ניתן להפוך ישות אחת לאחרת. להתחיל בעוסק מורשה או עוסק פטור ולהפכם לחברה בע"מ. כך שכל הנושא גמיש, יחסית. מומלץ להיעזר במומחים בעלי מוניטין בתחום.

הסדנאות שלנו