איך להקים עסק קטן

רבים רוצים להקים עסק קטן אשר יספק להם תעסוקה נוחה ואף יפרנס אותם. עסקים כאלו ניתן להקים בתוך הבית או המבנה שבחצר. ניתן גם לשכור משרד קטן במקום שאינו מרכזי בעיר, לשכור מחסן אם מדובר על שירותי אינסטלציה, חשמל מיזוג אוויר וכדומה. להקים מטבח אם מדובר על הכנת אוכל לסופי שבוע ועוד. נשאלת השאלה איך להקים עסק קטן מוצלח? התשובה היא שיש לעשות זאת במספר שלבים עוקבים המבטיחים תכנון מקיף ומתן תשובות לשאלות שצצות בעת הקמת המיזם.

שלב ראשון הוא אפיון העסק וכאן צריך להחליט על תחום הפעילות שלו וקהל היעד. האם מדובר על ייצור, מתן שירותים או מסחר. יש צורך להחליט על מיקומו המרכזי לערוך רשימת ציוד וחומרי גלם נדרשים, להעריך את הזמן הנדרש עד לפתיחה, וכן, להעריך את ההון התחלתי ולהכינו עד שייכנסו ההכנסות הראשונות. השלב השני החשוב הוא הכנת תכנית עסקית המספקת מידע כלכלי ופיננסי. היא כוללת הערכות לגבי ההוצאות הנדרשות ובכלל זה: שיפוץ והקמה, בחלק מהמקרים הלוואה לעסק, פרסום וכיוצא בזה. ההערכות הנוספות יינתנו לגבי גיוס סכום ההון הראשוני הצפוי, תזרים המזומנים, ההכנסות והרווחים שיתקבלו וכדומה.

השלב השלישי הוא הגדרת ישות העסק ורישומו ברשויות מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ. במקרה של עסק קטן ניתן לבחור בעוסק פטור שאינו חייב בגביית ותשלום מע"מ. במקרה כזה, היקף פעילותיו השנתי לא יכול להיות גבוה מ 100187 שח. אופציה אפשרית אחרת היא עוסק מורשה. האופציה השלישית היא חברה בע"מ ואיננה מתאימה במקרה זה. מומלץ ליזם להיות בעל כישורים מתאימים. חשוב שיהיה לו חוש עסקי, יכולת ניהול. הוא צריך לאהוב את התחום ולהיות מנוסה בו. בנוסף, מומלץ לו לקבל ייעוץ וליווי מבעלי מקצוע המתמחים בנושא.

הסדנאות שלנו