איך להקים עסק?

הקמת עסק היא נושא רגיש ומורכב מאוד ויש לתכננה היטב. עסק שמוקם על יסודות רעועים ולא נכונים יתקשה להתרומם, ולעיתים, ייאלצו לסגור אותו. המשמעות לכך היא רבה. היזם והמשקיע מאבד הון רב, מבזבז זמן יקר ונגרמת לו עגמת נפש רבה. משמעות מרחיקת לכת נוספת היא באיבוד תקווה, איבוד החלום להיות עצמאי, להתפתח וליצור פרנסה עבורו ועבור בני ביתו. מומלץ להיעזר ביועץ עסקי כבר בשלבים הראשונים. הוא יסייע ליזם להימנע מטעויות קשות שלא יהיה ניתן לתקנן. רוב האנשים אשר מתעניינים בזכיינות לא יודעים מה צריך ואיך להיות זכיין.

עסק יש להקים במספר שלבים עוקבים כאשר אין מדלגים על אף אחד מהם. ראשית יש לאפיין אותו, ובמילים אחרות, להגדיר את תחום הפעילות. יש צורך לדעת מה מוכרים, איזה מוצר או איזה שירות? מי קהל היעד? איפה ממקמים אותו? איזה ציוד וחומרים יש לקנות? איזה השקעות יש לבצע? מניין יילקחו הכספים להשקעה הראשונית ועוד. לאחר מכן, יש להכין תכנית עסקית שתתווה את הכיוון. היא תכלול תכנון כלכלי ופיננסי, תעריך השקעות נדרשות עבור שיפוץ והקמת תשתית, פרסום, רכישות וכדומה. בנוסף, היא תספק הערכות על צפי תזרים מזומנים, על הכנסות ורווחים וכדומה. תכנית כזאת תיתן ליזם מושג על הצפוי לקרות.

יש צורך להחליט על הישות העסקית וניתן לבחור בין שלוש מקובלות. חברה בע"מ, עוסק מורשה או עוסק פטור. לכל אחת יש את היתרונות והחסרונות שלה וההחלטה נעשית על פי מחזורים צפויים, צרכי היזם, טעמו ועוד. יש צורך לרושם את הישות במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. במקרה של חברה בע"מ או עוסק מורשה יש לפתוח חשבון נפרד המשרת אך ורק אותם. פתיחת עסק מסמלת שינוי בחיי המקים אותו ומשדרת תקווה לעתיד כלכלי טוב ולהגשמה עצמית. מן הראוי לעשותה כהלכה.  ניתן גם להקים עסק זכיינות בכל מיני תחומים, כמו למשל זכיינות סופר פארם.

הסדנאות שלנו