איך לפתוח עסק מאפס?

פתיחת עסק הינה אירוע משמעותי ומכונן בחיי הפותח אותו. עסק חדש טומן בחובו סיכויים רבים ליצירת רווחים שיביאו לשיפור משמעותי באיכות החיים. יחד עם זאת, קיימים סיכונים רבים שיש צורך לחשוב עליהם ולהקטינם למינימום הכרחי. נשאלת השאלה איך לפתוח עסק מאפס? התשובה היא שיש לעשות זאת עם תכנון מסודר וביצוע שלושה שלבים הכרחיים בסדר נכון מבלי לדלג על אף אחד מהם. מדובר על אפיון העסק, הכנת תכנית עסקית והגדרת היקף העסק ורישומו ברשויות המתאימות. (מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי) רוצים לדעת איך מנלהים עסק מאפס מצליח? צרו קשר עם קובי לופו והוא ידריך אתכם.

צריך לומר, כי מומלץ להקים עסק בתחום המוכר מהעבר ובתחום בו התנסה היזם כשכיר, כמנהל וכדומה. בנוסף, להיות מצויד בחוש עסקי נדרש היות הידע, הניסיון והכישורים חשובים מאוד בעולם עסקי תחרותי. יש צורך לאפיין את העסק ולהחליט על התחום בו יפעל, על  המוצר או השירות ועל קהל היעד. יש לבחור שם שיגדירו היטב, לקבוע מהיכן יפעל, לערוך רשימת ציוד וחומרי גלם נדרשים, להכין הון התחלתי, להעריך את הסכום הנדרש עד שהרווחים יגיעו, בנוסף, להעריך את הזמן הנדרש לפתיחתו וכדומה. לפתוח עסק עצמאי זה לא דבר פשוט ולפעמים צריך לבקש עזרה מאנשים מקצועיים.

תכנית עסקית מספקת מושג על הנושאים הפיננסיים והכלכליים. היא מגדירה את עלויות ההקמה, רכישת הציוד, הוצאות פרסום ואחרות. היא נותנת דעת על מקורות ההון הראשוני, מתייחסת לתזרים מזומנים, לצפי של תקבולים ורווחים ראשוניים ועוד. יש לקבל החלטה על הישות אותה רוצים להקים. ניתן להקים חברה בע"מ, עוסק מורשה או עוסק זעיר. לכל אחת מהן יש יתרונות וחסרונות והבחירה היא תולדה של היקף העסק, צרכי המייסד, טעמו ורצונותיו.  נקיטת כל השלבים הללו הכרחית ומומלץ להיעזר ביועצים כלכליים המתמחים בנושא. הם יכולים למנוע טעויות, להכין תכניות עסקיות, לייעץ, לבצע רישום ברשויות ולייצג מולן את היזם.

 

הסדנאות שלנו