איך משווקים עסק חדש?

פתיחת עסק חדש הינה מורכבת מאוד ויש לתת את הדעת על פעולות רבות אותן יש לבצע. אחת מהן, היא כמובן פרסום העסק ושיווקו לקהל היעד. השיווק הוא חלק מתהליך כולל ולא ניתן לבצע אותו בנפרד מפעולות אחרות אלא אחריהן או במקביל אליהן. על מנת להשקיע נכון את הכספים עבור השיווק יש צורך להתמקד בעיקר ואת זה עושים רק לאחר שיש תמונה מלאה או כמעט מלאה על העסק העתידי. כדי לקבל את התמונה יש לתכנן היטב את כל התהליך ובין היתר לבצע שלוש פעולות הכרחיות. אפיון העסק, הכנת תכנית עסקית, קביעת היקפיו בחירת הישות שלו ורישומו ברשויות.

אפיון העסק משמעותו בחירת התחום בו עוסק. בנוסף, בחירת קהל היעד, שם מתאים, המקום ממנו יפעל, הערכת ההון הדרוש לכלל ההשקעה, קביעת לוח זמנים ועוד. תכנית עסקית תספק נתונים פיננסיים וכלכליים ובין היתר הערכת השקעות נדרשות לשיווק ופרסום באופן פרטני. בחירת הישות תלויה בין היתר בהיקף הפעילות, ברצונות וצרכיו של היזם ועוד, וכאן ניתן לבחור עוסק מורשה, עוסק פטור או חברה בע"מ.

לאחר ההיערכות הזאת יש לעסק כבר אלמנטים מוחשיים כמו שם, כתובת, ישות (לדוגמה- חברה בע"מ), מספרי טלפון, כתובת אינטרנט, אתר חדש (אם מוקם כזה), קהל יעד בו ניתן להתמקד ואליו יש להעביר את המסרים הנדרשים ופרטים חשובים נוספים. את הפרסום ניתן לבצע במקומות שונים. האינטרנט הוא הכלי היעיל ביותר לפרסום וכאן יש את גוגל, פייסבוק, ורשתות חברתיות נוספות. ניתן לבנות אתר פרטי או לקבל שירות מאתר אחר המפרסם עסקים באותו סקטור ועוד. פרסום חוצות יעיל במקרים שונים. בנוסף, ניתן לפרסם בעיתונות, ברדיו, בדיוור ישיר ובשלל אמצעים נוספים. מומלץ להיעזר במומחים לשיווק היכולים לסייע רבות בנושא. ייעוץ לפתיחת עסק כולל בתוכו גם את התחום של שיווק העסק. קובי לופו מלווה אתכם לאורך כל התהליך.

הסדנאות שלנו