איך מתחילים עסק קטן

יזם הרוצה לפתוח עסק קטן לעצמו חייב לעשות זאת על פי תכנית מסודרת הכוללת שלושה שלבים חשובים. אפיון העסק, הכנת תכנית עסקית, הגדרתו ורישומו ברשויות. הקמת עסק כרוכה בהקצאת משאבים כספיים, בהקדשת זמן ובמתחים נפשיים לא פשוטים. קיימות שאלות רבות ונעלמים גדולים לא פחות. תכנית עסקית, למשל, עונה על שאלות מסוימות ומפזרת נעלמים אחרים. אז אם נשאלת השאלה איך מתחילים עסק קטן ואיך מקימים עסק מצליח? אזי התשובה היא בדיוק בנקודה בה עורכים את הבדיקות הנחוצות.

אפיון העסק משמעותו הגדרת תחום הפעילות שלו וקבלת החלטה על המוצר או השירות הניתן, מיקומו המרכזי, התשתית שצריך לקדם ובכלל זה: שיפוץ, רכישת ציוד וחומרי גלם, העלויות הנדרשות, אפשרויות המימון ועוד. השלב הבא הוא הכנת תכנית עסקית מתאימה אשר תכלול תכנון כלכלי ופיננסי. בתכנית יש לכלול נקודות חשובות כמו: עלויות והוצאות ראשוניות, תזרים מזומנים מוערך, ובכלל זה תקבולים ורווחים צפויים. התכנית תספק מיקוד חשוב והכרחי.

הגדרת הישות לעסק קטן הינה פשוטה, יחסית. במקרה כזה מדובר בעיקר על עוסק פטור היכול לנהל פעילות שנתית בהיקף של עד 100187 שח. או בעוסק מרשה החייב בגביית ותשלום מס ערך מוסף. עסקים קטנים יכולים להיות מנוהלים מהבית וכאן רמת ההוצאות תהיה נמוכה. אחרים הם: מכולות שכונתיות, שירותי אינסטלציה, חשמל ומיזוג אוויר ועוד. באלו נדרש מקום קטן ו/או מחסן מסודר, וכאן, מטבע הדברים, ההוצאות יהיו מעט גבוהות יותר. כל יזם עסקי חייב לבחור תחום מבוקש אותו הוא אוהב. בנוסף, חייב שיהיה לו ידע מוקדם בתחום כשכיר או כעצמאי, וכן, חוש עסקי ויכולת ניהולית. כל אלו נדרשים מאוד, יוסיפו תשובות לשאלה החשובה איך מתחילים עסק קטן? הקפדה על כל אלו תגדיל את סיכויי ההצלחה.

הסדנאות שלנו