האם אני יכול להיות זכיין?

זכיינות היא שיטה מצוינת לפתוח עסק חדש, אך לא כל אחד מתאים להיות זכיין.

חשוב שכל אחד יכיר את עצמו, את החוזקות שלו וגם את הדברים שעלולים לעכב אותו.

אך במידה ויש בכם רצון ליזום, להקים, ליצור ולבנות דברים חדשים

אני מעדיף לעבוד קשה בשביל עצמי"

"נמאס לי לעבוד קשה ובסוף החודש להתבאס מהמשכורת"

"אני לא רוצה לתת הסברים לבוסים ולמנהלים"

"אני יודע שאני יכול לעשות יותר"

אלה משפטים שעוברים אצל רובנו בשלב זה או אחר של החיים.  יש כאלה שממשיכים את חייהם מבלי לעשות כלום בנידון ומצד שני ישנם אנשים שמחליטים לעשות מעשה ולפתוח עסק משלהם.

כעת נשאלת השאלה" האם לפתוח עסק עצמאי בכוחות או עצמי או להצטרף לרשת מוכרת "?

את התשובה לכך לא אוכל לתת כיוון שזה תלוי באישיות של אחד מכם. אך אוכל להסביר בקצרה על היתרונות והחסרונות בחיבור למותג קיים ופעיל.

חוזק המותג– רובנו כצרכנים בוחרים להיכנס לסניף עם מותג מוכר. הפיכת עסק עצמאי למותג מוכר לוקח זמן ועולה לא מעט כסף. הצטרפות לרשת זכיינית נותנת לך את האפשרות ליהנות מכך מידית.

עצמאות הזכיין– מי שבאופיו לא מסוגל להתמודד עם נהלים ורוצה חופש פעולה מלא בעסק הן מבחינת נהלי העבודה, מבחר הפריטים ( בכל תחום שהוא- מזון / אופנה), תמחור ונראות עיצובית של העסק. יהיה לו קשה מאוד להסתדר ברשת זכיינית אשר מכתיבה את הכל מלמעלה וזאת כדי ליצור אחידות רשתית ובכך להעצים את שם המותג.

מיקום – בד"כ לרשתות זכייניות יש יכולת טובה יותר למצוא מיקום אטרקטיבי יותר וזאת בזכות מערכת הקשרים הענפה שהרשת צברה עם בעלי מרכזים מסחריים/ מתווכים/ קניונים.

שיטת עבודה– השיטה של הרשת עובדת, ולכן זה לא מצריך ממך להמציא את הגלגל. כמו כן, בעסק עצמאי פרטי יש לא מעט ניסוי וטעייה אשר עלולים לעלות כסף רב למשקיע עד שהוא מגלה מהי שיטת העבודה היעילה והנכונה. .

תמלוגים– עלייך לשלם תשלום מסוים ( קבוע / אחוזים מהמחזור) בתמורה לשימוש בסימן המסחרי של הרשת וההנאה במעטפת שהרשת נותנת לזכיין.

דמי זיכיון- ישנו תשלם ראשוני חד פעמי בעבור זכות השימוש בסימן המסחרי של הרשת המזכה, וזה כולל המותג, הלוגו וכל השפה הגרפית.

מודל עסקי והחזר השקעה– כאשר המשקיע אינו בקיא בתחום, הוא יכול ללמוד מהניסיון של רשת מזכה ובכך להקטין את הסיכון  מלכתחילה.

תקופת העסק– לעיתים הזיכיון תקף לזמן מוגבל, ובמידה ורוצים להאריכו יש לשלם דמי זיכיון מחדש.

מימון- השייכות למותג מוביל, עוזרת לעיתים בקבלת הלוואה, אשראי ומימון מהבנקים. ואף לעיתים הרשת עוזרת בכך מול אותם מוסדות פיננסים.

 

לסיכום-

ברשת זכיינית יש לא מעט יתרונות ובד"כ העסקים שמשתייכים לרשת שכזו נהנים מאורך חיים עסקי ארוך יותר.

אך עם זאת, חשוב לדעת לבחור רשת מזכה שיודעת לתת מעטפת מלאה לזכיין, שאת/ה מתחבר למה שהרשת מייצגת וישנה נכונות מצד המשקיע להיות כבול בהסכם ולפעול תחת הנחיות הרשת.

הסדנאות שלנו