האם כדאי לפתוח חנות רהיטים

רבים מבקשים לפתוח עסקים בתחום מוצרי הצריכה בכלל ותחום הריהוט בפרט. לפני נקיטת כל מהלך אופרטיבי בתחום זה הגוזל משאבים כספיים מרובים צריך כל אחד לשאול עצמו האם כדאי לפתוח חנות רהיטים? איפה כדאי? באיזה נישת רהיטים? איזו השקעה כדאי לעשות? ועוד מיני שאלות חשובות ואפילו קריטיות. התשובה לכל אלו היא כי ניתן לפתוח כל עסק כולל חנות רהיטים בתנאי שעושים את הבדיקות הנכונות ומבצעים את ההקמה בשלושה שלבים חשובים מבלי לדלג על אף אחת מהם.

הראשון הוא אפיון העסק ומטרתו הוא לבחור את התחום ואת קהל היעד. בנוסף יש להחליט על שם, על המיקום ממנו פועלים, ולקבל הערכה על הסכום הראשוני הנדרש. השלב הבא היא הכנת תכנית עסקית שתספק מבט כלכלי ופיננסי על כל המיזם. בין היתר, הערכות לגבי הוצאות הקמה כולל הוצאות פרסום, וכן, הערכה על תזרים מזומנים, צפי הכנסות ורווחים וכדומה. שני השלבים הללו יספקו תמונת מצב טובה לגבי הקמת העסק, וכן, לגבי סיכויי הצלחתו העתידיים.

בשלב השלישי יש צורך להגדיר את ישות העסק ולרשום אותו ברשויות מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. ישות יכולה להיות עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ. במקרה של חנות רהיטים יומלץ להקים חברה בע"מ אשר יש לה יתרונות רבים על הישויות האחרות. צריך לציין עוד כי חנות רהיטים בגודל סביר נחשבת לעסק תובעני. יש צורך להכיר את התחום היטב מעיסוקים קודמים כשכירים וכמנהלים, יש צורך ביכולת ניהול ויכולת קבלת החלטות. ומעל לכול, בחוש עסקי מפותח. מומלץ גם להיעזר ביועצים עסקיים, רואי חשבון, עורכי דין ובמומחים אחרים בעלי מוניטין בתחום היכולים לייעץ היטב ולבצע משימות שונות בעת פתיחת העסק, ואף לאחר מכן.

 

 

הסדנאות שלנו