הזדמנות עסקית בצפון

יזמים המעוניינים לרכוש עסקים בצפון יכולים לעשות זאת במספר דרכים. הדרך הטובה ביותר היא, כמובן לעלות על הזדמנות עסקית בצפון, לבדוק אותה היטב, ובמידת האפשר, לשים עליה יד. לרוב, פונים אליה בנסיבות מסוימות. כאשר ממצים את העבודה כשכירים ורוצים להתקדם ולהתפתח מבחינה אישית ומקצועית, וכמובן, כלכלית. כאשר רוצים לעבוד עצמאית מבלי להיות תלוי במנהלים מלמעלה ועוד. בכל מקרה, יש צורך להכיר את התחום מהעבר, להיות בעל תכונות מתאימות, חוש עסקי, יכולת ניהול, יכולת לעמוד בלחצים וכדומה. כמובן, שיש צורך גם בגב כלכלי.

רכישת עסק קיים משמעותה קבלת מערכת קיימת עם הדרכה, ליווי, וכדומה. ניתן לקבל עסק בזכיינות בתחומים מגוונים: מזון, בידור, הלבשה, סלולאר, רפואה ועוד. ניתן למצוא עסק מבוסס, עסק שנמצא לפני הפריצה שלו ועוד. כל אחד כזה יכול להיות הזדמנות עסקית המוגדרת, למעשה, כהשקעה סבירה במיזם שעשוי להצליח הרבה מעבר להשקעה. בכל מקרה, כניסה לעסק קיים מחייבת בדיקת נאותות ובדיקת אלמנטים חשובים אחרים. יש צורך לקבל דו"חות מבוקרים על ידי רואי חשבון, מסמכי תזרימי מזומנים, חובות והתחייבויות קיימות, רשימת לקוחות וספקים, מידע על הידע הארגוני ועוד.
לאחר בדיקת נאותות תתקבל החלטה אם כדאי לרכוש את העסק ובאיזה מחיר. כאן תתחיל התמקחות מול המוכר ובמידה ויגיעו להסכמות, ייחתם הסכם מסודר בליווי עורכי דין אשר ישקף את כל התנאים והסיכומים. לרוכש מומלץ להתנות תנאי חשוב והוא: ליווי של המוכר בתקופה הראשונה אחרי כניסתו לעסק. הדבר יכול לסייע רבות. מומלץ להיעזר ביועצים כלכליים ומומחים בתחומים אלו. הם יכולים לייעץ, להכין הסכמים, לרשום ברשויות, לייצג מולם ולבצע פעולות טכניות חשובות אחרות. הזדמנויות עסקיות בצפון כדאי לנצל אבל חשוב גם להתחיל את היישום היטב.

הסדנאות שלנו