הזדמנות עסקית למכירה

אחת הדרכים המוצלחות להיכנס לתחום העסקים או להתפתח בו בצורה מרשימה  היא רכישת עסק או פעילות קיימת מבטיחה. לצורך כך, יש להקדיש זמן רב לחיפוש אחר עסק בתחום אותו מכירים ואותו אוהבים. גורמי תיווך מציעים, מעת לעת, עסק למכירה תחת הכותרת הזדמנות עסקית למכירה, ובמקרים רבים, כדאי לבדוק אם, אכן, מאחרי המודעה הזאת מסתתרת הזדמנות שאולי לא תחזור. כל מה שצריך לעשות הוא פשוט, ליצור קשר ראשוני ולבדוק את הנושא.

ברור לכל, כי יש לבדוק לעומק. בדיקה כזאת נקראת בדיקת נאותות שמשמעותה בדיקת רקע  על העסק ובעליו. יש צורך לבקש ולקבל מסמכים שונים שאחד החשובים בהם הוא דו"ח רווח והפסד לאורך מספר שנים אחורה. כן, רצוי לקבל דו"ח תשקיף עתידי. כל אלו, ומסמכים רשמיים אחרים יצביעו על מצב החברה. וברגע שהם מספקים וחיוביים הרי שניתן לעבור לשלב המעשי יותר שהינו נושא המחיר. המוכר מצידו ינסה להציג את כל ההיבטים החיוביים שבעסק אותו הוא מוכר. הזדמנות עסקית היא דבר שלא כדאי לוותר עליו, מומלת לקחת ליווי עסקי כאשר בוחרים ללכת על מהלך של פתיחת עסק.

שווי עסק נקבע על פי פרמטרים שונים ובכלל זה, הנכסים שברשותו. אם יש נכסי נדל"ן הרי שיש צורך להעריכם ולקבוע שווים. הוא הדין לגבי מלאי וציוד. נכס אחרים שרק ניתן להעריך את שוויו הינו המוניטין ותחת הכותרת הזאת נכללים: רשימת לקוחות וספקים, חוזים עתידיים, מבנה  הארגון, התרבות הארגונית, כוח האדם שבו ועוד. במידה והעסק הוא בתחום המצוי בראשית דרכו ואמור להתפתח ואף לפרוץ קדימה על המוכר להדגיש זאת. בנוסף, עליו להצביע על היתרונות הטמונים בניהול העסק.

מכירת עסק במחיר טוב מהווה הזדמנות של ממש למממש העסקה.  מומלץ להיעזר ביועצים עסקיים ובאנשי כלכלה מנוסים המתמחים בתחום. הם יוכלו לייעץ, להעריך את שווי העסק בצורה חיובית וכלפי מעלה, ולנהל את כל עסקת המכירה היטב.

הסדנאות שלנו