הסכם שותפות מקוצר

כאשר מדברים על שותפות עסקית, לרוב, מדברים על אחת הכוללת שני שותפים בלבד. זוהי השותפות האולטימטיבית העשויה מאוד להצליח, במיוחד, כאשר שני השותפים משלימים אחד את השני בתכונותיהם וביכולת הביצוע והניהול שלהם. כל אחד נוטל חלק פעיל בתחום בו הוא מתמחה. טכני, שיווקי, יצרני, פיננסי, ניהולי ועוד. כדי להגיע למצב כזה יש צורך לכל שותף לבדוק על השני, ובכלל זה, את ערכיו, אישיותו ותכונותיו ובנוסף, לבדוק מצבו הפיננסי, המשפחתי ועוד.חוזה שותפות עסקית הוא דבר הכרחי בולם העסקים.

צריך לזכור, כי כניסה לשותפות היא מהלך לטווח ארוך וכדי להצליח יש צורך לוודא שהדרך ברורה היטב לשני הצדדים. כמובן, שיש צורך לנהל שיחות מקדימות, לתאם ציפיות ולהכין תכנית עסקי המספקת מידע על כל העסק העומד לקום. לאחר שכל ההבנות הללו הושגו מגיעים לשלב של הכנת ההסכם. ניתן להכין הסכם שותפות מקוצר אשר יכלול את כל האלמנטים החיוניים ואת כל ההסכמות הקיימות. כאשר שני השותפים חותמים בשולי ההסכם הם מביעים הסכמתם לכל מה שנאמר בו. הם גם מסכימים שבעת מחלוקות יהיה צורך בבוררות חיצונית שתסייע לפתור אותן.

הסכם חשוב מאוד מאחר ולמילה הכתובה יש משמעות ומשקל. בעת הצורך וכאשר יש מחלוקות או אי הבנות, היא הקובעת ומפרשים את הנאמר על פיה. הסכם שותפות מקוצר יכול להספיק במצבים בהם העסק קטן, כאשר שני השותפים מכירים זה את זה וסומכים אחד על השני ועוד. יחד עם זאת, לאורך זמן דברים משתנים, ומשום כך, יש צורך לחשוב גם על מצבים עתידיים שיחייבו חשיבה והחלטות אחרות שונות. הסכם שותפות טוב מתייחס גם למצבים עתידיים כמו: פירוק שותפות, הפרות חד צדדיות, אי  הסכמות על דרך חדשה ועוד. מומלץ להיעזר בעורכי דין המתמחים בהכנת הסכמים עסקיים בכלל, והסכמי שותפות בפרט.

הסדנאות שלנו