הקמת עסק עצמאי

הקמת עסק עצמאי עבור רבים היא חלום שמתגשם. הרצון להתפרנס בכבוד קיים אצל רבים ואנשים בעלי חוש עסקי מפותח יודעים לזהות הזדמנויות שנקרות בדרכם ופותחים עסק קטן שעשוי לצמוח. לצד הרווח הכספי יש סיפוק רב מהגשמת שאיפות, משיפור באיכות החיים ועוד. ליזמים בתחילת דרכם יש צורך לחשוב היטב על כל שלב, לתכנן את הפתיחה ולבצע אותה בשלושה שלבים חשובים והכרחיים. ראשית, אפיון העסק. לאחר מכן, הכנת תכנית עסקית, ובסופו של תהליך הגדרת היקפיו, בחירת הישות העסקית ורישומו ברשויות המתאימות. יש מכוון רחב של רעיונות לפתיחת עסק עצמאי אתם צריכים לראות מה הכי נכון עבורכם.

אפיון משמעו בחירת התחום שבו רוצים לפעול בין אם זה מוצר או שירות, בחירת קהל היעד, בחירת שם ומקום ממנו מנהלים אותו, עריכת רשימת ציוד וחומרי גלם נדרשים, הכנת כספים ראשונים להשקעה, הערכה לתאריך פתיחתו ועוד. בתכנית הכלכלית, לעומת זאת, מספקים מספרים ונתונים על מנת לקבל מושג על הצד הפיננסי והכלכלי. כאן תחושבנה עלויות ההקמה, ההוצאות לציוד, לפרסום, יוערך תזרים המזומנים הצפוי, וכן, צפי לתקבולים ורווחים. ניתן לבחור ישות אחת מתוך  3 קיימות: חברה בע"מ, עוסק מורשה ועוסק פטור.

חברה בע"מ היא גוף משפטי שכל התנהלותו נעשית בנפרד ובמנותק לבעלי המניות שבו. יתרונה הוא בכך שהמייסד ובעלי המניות לא יהיו חייבים לשלם חובותיה במקרים של קריסתה (למעט נסיבות מיוחדות). עוסק מרשה נרשם על שם המייסד. אותו הדבר לגבי עוסק פטור, אלא שכאן, הוא פטור מהוצאת חשבוניות ומגביית ותשלומי מע"מ. מומלץ לפתוח עסק בתחום שבו יש ניסיון וידע מוקדם. היזם חייב להיות בעל כישורים מתאימים ויכולת ניהול. יש לחשב צעדים בזהירות ולהכין עורף כספי לימים בהם לא תהיינה הכנסות. מומלץ לקבל ייעוץ ממומחים לנושא אשר יכולים להאיר נקודות חשובות ולסייע לדלג על מהמורות שונות.

 

 

הסדנאות שלנו