הקמת עסק קטן מהבית

רבים מעוניינים להקים עסק קטן משל עצמם ולהרוויח את לחמם בדרך זאת. חלקם עושים זאת מסיבות אישיות הנובעות מהיותם אינדיבידואלים, בגלל שאינם אוהבים או רוצים לעבוד במסגרת ומעוניינים להיות אדונים לעצמם. יש שעושים זאת מסיבות של נוחות, מהרצון להתפתח אישית, מרצון לקבוע את סדר יומם בעצמם ועוד. אם כבר להקים אז מדוע לא לעשות זאת בתנאים נוחים ואופטימאליים. הקמת עסק קטן מהבית יכולה להיות פתרון טוב בכל המצבים הללו, ואחרים נוספים. נוח מאוד לעבוד מהבית ובעידן האינטרנט הדבר אף קל, יחסית. יש אנשים שחולמים על הקמת עסק קטן משלל עצמם ועובדים קשה כדי שתהיה להם הזדמנות.

הקמת כל עסק, ולו הקטן ביותר, מחייבת ביצוע מספר שלבים. יש צורך, לאפיין אותו, להכין תכנית עסקית, ובנוסף, להגדיר אותו ואת היקפו ולרשום אותו ברשויות השונות. אפיון, משמעותו בחירת התחום וקהל היעד, בחירת השירות או המוצר שמספקים, בחירת שם הולם, עריכת רשימת ציוד וחומרי גלם נדרשים, הכנת הון התחלתי, הערכת והכנת הסכום ההתחלתי הראשוני. השלב השני הוא הכנת תכנית עסקית אשר תספק מושג על הצד הפיננסי והכלכלי שבעניין, ובין היתר, עלויות הקמה, הוצאות לציוד, פרסום ואחרות, תזרים מזומנים, צפי תקבולים ורווחים ועוד. השלב השלישי הוא הגדרת ישות העסק.

קיימות 3 ישויות והן עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ. במקרה של עבודה מהבית רבים בוחרים באופציה הראשונה שהינה עוסק פטור שמשמעותה היא אי הוצאת חשבוניות ואי גביית מע"מ. יש מגבלות למחזורים עסקיים שנתיים שהינם 99003 שקל לשנה. מי שחושב שמחזוריו יהיו גבוהים יותר יכול לפתוח עוסק מורשה. כאשר העסק פועל מהבית אזי הוא מתחיל, לרוב, בעצימות נמוכה והתכנית העסקית תהיה פשוטה יותר ומשמעותית פחות. יחד עם זה, קיימות הוצאות ראשוניות וכדאי לתכנן היטב ולחשב מסלול בצורה נכונה כדי שיהיה ניתן לעבוד ולהרוויח. על השאלה כמה עולה לפתוח עסק קטן אין תשובה חד משמעית ולכן אנו ממליצים להיעזר במומחה בתחום כמו קובי לופו.

 

הסדנאות שלנו