הקמת עסק קטן

אנשים מקימים עסקים מתוך מטרה להתפרנס. אילו המקימים עסקים קטנים אינם רוצים, לרוב, להיות שכירים אלא עצמאים התלויים ברשות עצמם. הקמת כל עסק צריכה להיעשות לאחר מחשבה עמוקה ועם תכנון וביצוע נכון. השלבים חייבים להיות מסודרים ולהיעשות אחד אחרי השני מבלי לדלג על אף אחד מהם. הדבר אמור הן לגבי עסק גדול או חברה בע"מ, והן כאשר מדובר על הקמת עסק קטן כמו: חנות מכולת, שירותי אינסטלציה, חשמל ועוד. בנוסף, בעל העסק צריך להיות מתאים מבחינת התכונות האישיות לכך. קניית עסק והקמתו דורשים המון זמן וכסף, על מנת לא לטעות, אנו ממליצים להתייעץ עם מלווה עסקי.

איך להיות זכייןהשלב הראשון הוא אפיון העסק. מדובר בהגדרת תחום הפעילות שלו וקהל היעד. בהגדרת המוצר או השירות הניתן, מיקום בית העסק, התשתית שצריך להקים כולל שיפוץ, רכישת ציוד וחומרי גלם, העלויות הנדרשות, אפשרויות המימון ועוד. השלב הבא הוא הכנת תכנית עסקית מתאימה אשר תתווה את המתווה הראשוני, ובכלל זה, הכנת תכנון כלכלי ופיננסי. בתכנית יש לכלול נקודות חשובות כמו עלויות והוצאות ראשוניות, תזרים מזומנים צפוי, ובכלל זה תקבולים ורווחים צפויים. התכנית תספק מיקוד חשוב והכרחי.

השלב הבא הוא הגדרת העסק ורישומו. קיימות 3 ישויות והן: חברה בע"מ, עוסק מורשה ועוסק פטור. בעת הקמת עסק קטן ניתן, לרוב, להסתפק ברישום של עוסק מורשה או עוסק פטור. החלטה על הישות הזאת תלויה, בין היתר, בהיקף המחזורים השנתיים כאשר עוסק פטור, למשל, יכול לנהל פעילות שנתית בהיקף של  עד 99003 שח. כדאי לציין כי תמיד ניתן לשנות את הישות עם התרחבות העסק או בנסיבות אחרות. בשלב האחרון ניתן לפתוח חשבון חדש לעסק, אם כי בפעילות עוסק זעיר אין חובה לעשות זאת אבל יש להקפיד על ניהול חשבונות מסודר. מומלץ להיעזר ביועץ עסקי כבר כאשר עולה המחשבה על פתיחת עסק חדש.

 

הסדנאות שלנו