השקעה בעסק

עסקים המתנהלים על בסיס שוטף מקיימים מחזורים חודשיים ו/או שנתיים של מכירות, הכנסות, הוצאות, רווח וכדומה. כאשר לעסק יש קהל לקוחות קבוע ותזרים מזומנים ברור פחות או יותר אין הוא נזקק, לרוב, להשקעות כספים נוספות. יחד עם זאת, השקעה בעסק נדרשת בנסיבות שונות. כאשר תשלומים מתעכבים ויש צורך להזרים מזומנים, כאשר רוכשים רכבים וציוד יקר אחר, כאשר מקימים קו ייצור, כאשר מפתחים שירות חדש, בעת שנכנסים לפרויקט עתיר משאבים, בעת שרוצים לרכוש עסק זר באותו תחום או בתחום משיק ועוד. בכל המקרים הללו ובאחרים נוספים יש צורך בהון נוסף.

הון יכול להגיע ממקורות עצמיים, מהלוואות, מהשקעות של אנשים זרים אשר מקבלים נתח בעסק או מניות (במקרה של חברה בע"מ) ועוד. בתחום ההייטק יש, למשל, אנג'לים שנחשבים למשקיעים פרטיים שאינם מוסדיים המשקיעים בחברות הזנק ועוד. כל השקעה בעסק כזאת חייבת להיעשות לאחר בדיקה של המיזם. יש צורך להכין תכנית עסקית אשר תספק מצב פיננסי וכלכלי עליו. היא נחוצה גם לבעל העסק אבל גם כדי לשכנע משקיעים זרים להזרים כספים. באמצעות קורס השקעות בשוק ההון תוכלו גם אתם למצוא דרך רווחית ביותר למנף את העסק שלכם – ואולי בעתיד אפילו להנפיק אותו בבורסה.

תכנית עסקית כוללת הערכות כספיות לעלויות הקמה, הוצאות פרסום ונוספות, תזרים מזומנים, צפי הכנסות ורווחים ועוד. ראשיתה בתיאור העסק ומצבו, תיאור המיזם עבורו רוצים להשקיע, בדיקת השוק הקיים, המתחרים, הביקוש ועוד. כן, הצגת אסטרטגיית השיווק והמכירות והדרך להגיע לקהל היעד. הרקע הפיננסי יתואר בפרוטרוט כולל הצרכים הכספיים לגבי כל תחום ותחום. כל המיצג הפיננסי יהיה מבוסס על דו"חות קיימים ועל הערכות מתאימות. השקעה בעסק טומנת בחובה סיכון אבל גם סיכוי רב ליצירת מנועי צמיחה חדשים או לשיפור אחרים קיימים, אבל על מנת שהיא תתאים למציאות יש לבחון אותה בזהירות. מומלץ להיעזר ביועצים אסטרטגיים בעלי מוניטין בתחום.

 

הסדנאות שלנו