זיכיון למכירה

בעלי זיכיונות של רשתות מובילות המעוניינים למסור את הזיכיון חזרה לרשת או להעבירו הלאה יכולים להציע את הסניף המוצע. בישראל קיימים זיכיונות של רשתות מזון, ביגוד, צעצועים, הנעלה, תיקוני ומכירת מכשירי סלולאר, מוצרים רפואיים ועוד. הניסיון והנתונים המספריים מוכיחים כי סניף זכיינות המנוהל היטב יכול להפיק רווחים נאים לבעלים ולחברה כאחד, כך ששני הצדדים נהנים. בהנחה שסניף רווחי כזה מוצע לא תהיה בעיה לבעליו להעבירו הלאה וגם לקבל סכום נאה בתמורה לויתור על הזיכיון.

כל זכיין חדש חייב לדעת כי בנוסף לסכום הראשוני אותו הוא משלם ולא מוחזר הוא יהיה חייב לשלם שני סכומים חודשיים נוספים. הראשון הוא תמלוגים לרשת הנגזרים באחוזים מהמחזורים החודשיים, וכן, סכום קבוע נוסף תמורת פרסום, ליווי וכיוצא בזה. כן, הוא מתחייב לרכוש את המוצרים מהרשת ולנהל את המקום על פי הוראותיה. במקרה של מסעדה/בית קפה למשל ייקבע תפריט זהה למקובל בכל הרשת. הרשת עצמה מתחייבת לתמוך בסניף אבל היא לא תתערב בניהול הפנימי.

זיכיון למכירה יוצע למועמד מתאים אשר יהיה מקובל על הרשת. מומלץ לכל מי שרוצה להיכנס לתחום מסוים להבין בו ולהיות בעל ניסיון מוקדם כשכיר או כמנהל. הוא חייב להיות בעל כישורים מתאימים ובכלל זה: בעל חוש עסקי, יכולת ניהול וכדומה. הוא חייב להבין כי מדובר על קבלת סניף שיש לנהלו באופן צמוד, כולל העסקת כוח אדם, השקעה בציוד, חומרי גלם, שיפוץ וכל מה שנדרש, וכמובן, ניהול מערכת חשבונות מסודרת. במידה והסניף ישגשג הוא יוכל ליהנות מרווחים ובעתיד, אם ירצה, למסור את הזיכיון הלאה עם רווח כספי. מומלץ לכל מי שמעוניין להיכנס לתחום לקבל ייעוץ וליווי ממומחים לנושא. הם יכולים לסייע בהכנת ההסכם ובהתנהלות בתקופת הזיכיון.

הסדנאות שלנו