זיכיון לעסק

אחת הדרכים הטובות להיכנס לעסקים היא קבלת זיכיון של חברה בעלת מוניטין. היתרון הוא לא רק בזיכיון המאפשר מכירת שירות או מוצר ממותג אלא גם בהדרכה, בתמיכה ובליווי העסקי שהחברה מעניקה לכל זכיין. כמובן, שיש יתרונות נוספים שאחד מהם הוא קבלת סניף הממוקם במקום אסטרטגי. קניון, רחוב מבוקש בעיר מרכזית, מתחם קניות ידוע ועוד הם המקומות בו מקימים סניפים של רשתות מובילות. הנהלות קניונים רואים בסניפי רשת מוכרת חנויות עוגן. כך מגיע גם קהל לקוחות מזדמן המתווסף לקהל המושבע והוותיק של הרשת. זכיינות לרשתות זהו דבר נפוץ, אתה מקבל את שם המותג ואת הסחורה ומשלם דמי זיכיון לחברה.

שיטת הזכיינות יעילה מאוד, ובדרך כלל, שני הצדדים בה מרוויחים. הזכיין משלם סכום כסף שלא מוחזר עבור קבלת הזכיינות. אם וכאשר הוא מוכר את הזכיינות הלאה הוא יכול לבקש את אותו הסכום או אחר, גבוה יותר (במידה והעסק התפתח). בנוסף, הוא משלם שני סכומים חודשיים. הראשון מהווה תמלוגים לרשת הנקבעים על פי מחזורי המכירות או על פי קריטריון אחר. בנוסף, סכום חודשי מוסכם עבור שירותי פרסום, ליווי ותמיכה עסקיים ועוד. כמו כן, הוא מתחייב לרכוש מוצרים מהרשת ולנהל את הסניף על פי מדיניותה והנחיותיה. הקמת עסק פרטי של זכיינות יכול להיות צעד חכם עבור אדם שמעוניין להיות איש עסקים.

הרשת עצמה מקבלת סכומי כסף ניכרים ואיננה משקיעה מאמצים בניהול השוטף והמעיק של הסניף. הניסיון מלמד, כי סניף זכיין המנוהל היטב יוצר רווחים טובים לבעליו. מומלץ לכל זכיין להיכנס לתחום אותו הוא מכיר ואשר יש לו ניסיון קודם בו כשכיר, כמנהל ועוד. הרשת עצמה תדריך את הזכיין והוא יזכה להשתלמות באחד מסניפיה. יש צורך, להכין הסכם מסודר הקובע את כל התנאים המוסכמים. מומלץ מאוד להיעזר במומחים לענייני זכיינות ובכלל זה: יועצים עסקיים, רואי חשבון ועורכי דין. הם ייעצו, ייצגו את הזכיין ויהיו שותפים בהכנת ההסכם.

הסדנאות שלנו