זיכיון פלאפל

אחד ממאכלי הרחוב האהובים ביותר הוא הפלאפל. ניתן לראות דוכני פלאפל כמעט בכל מקום ובוודאי בקניונים וברחובות הומי קהל. עסק פלאפל שעובד טוב מכניס כסף רב לבעליו ואם מדובר על פלאפל שהינו מותג אזי ההצלחה היא כמעט וודאית. משום כך, רבים המבקשים לקבל זיכיון בתחום האוכל רוצים דווקא זיכיון פלאפל ממותג ולא חסרים רבים כאלו. קבלתו מאפשר מכירת אוכל מוכר שצבר לו קהל לקוחות מושבע וקבוע, ובנוסף, לקבל את העיסה, את הידע, ההדרכה והליווי הכוללים.

לקבלת זיכיון יש, כמובן, מחיר כספי. הזכיין משלם לרשת סכום כסף ראשוני שאינו מוחזר. בנוסף, הוא משלם שני סכומים חודשיים. הראשון הוא תמלוגים הנגזרים מאחוזי מחזור בספים, ובנוסף, סכום קבוע עבור ליווי, פרסום ושירותים אחרים אותם הרשת מספקת לו. כמו כן, הוא מתחייב לעבוד על פי מדיניות הרשת, וכן, לרכוש את העיסה להכנת הפלאפל ומוצרים אחרים ממנה. הניסיון מוכיח, כי כאשר סניף זכיינות כזה מנוהל היטב אזי הוא מכניס כסף למפעיליו, וכך, שני הצדדים מרוויחים.

לשיטת עסקים זאת יש יתרונות רבים, ובמיוחד לכל מי שרוצה להיכנס בפעם הראשונה לעסקים. הליווי וההדרכה הינם מעמיקים ומקיפים, וכך, ניתן יהיה ללמוד לעומק על התחום. בנוסף, רשתות מזון מוכרות מבוקשות על ידי הנהלות קניונים מובילים בגלל שחנויותיהם הינן חנויות עוגן מושכות קהל. משום כך, כל סניף פלאפל ממוקם במקום מרכזי ונהנה מלקוחות קבועים וגם מזדמנים. זכיין חייב לדעת כי יש לו הוצאות נוספות כגון: הקמת ושיפוץ המקום, שכירות, הנהלת חשבונות ועוד. כמו כן, מדובר על ניהול עסק לכל דבר ועניין והדבר מחייב אותו בהכנות כספיות ונפשיות. מומלץ להיעזר במומחים בעלי מוניטין בתחום הזכיינות הם יסייעו בייעוץ, בבדיקות, בהכנת הסכם וימנעו ביצוע טעויות קריטיות.

הסדנאות שלנו