זכיינות ארומה

ארומה נחשבת לאחת מרשתות בתי הקפה/מסעדות המובילות בישראל. ברשותה יש גם סניפים רבים באזורים רבים בעולם. המותג שלה נחשב לחזק ביותר ויש לה קהל לקוחות גדול ומושבע. זאת אחת הסיבות שבגללן אנשי עסקים רבים מעוניים להיות זכיינים שלה. הניסיון מלמד, כי סניפי ארומה המנוהלים היטב מכניסים רווח רב לבעליהם ולרשת עצמה. אחת הסיבות לכך היא הניהול הכללי המוצלח, וגם כי הסניפים ממוקמים במקומות נחשבים: ברחובות ראשיים, בקניונים מובילים ועוד. בעלי קניונים רבים מספקים לרשת מיקום מרכזי בקניון מאחר והן משמשות חנויות עוגן לקניון עצמו. כך, כל זכיין יכול ליהנות מלקוחות מושבעים ומאחרים מזדמנים.

קבלת זכיינות ארומה מותנית במספר תנאים. הזכיין משלם לרשת סכום ראשוני וחד פעמי שאיננו מוחזר, ובנוסף, שני סכומים נוספים. הראשון הוא תמלוגים הנקבעים על פי מחזורי מכירות או קריטריונים אחרים, ובנוסף, סכום קבוע עבור פרסום, שירות וליווי עסקי. הזכיין אף מתחייב לנהל את הסניף על פי מדיניות הרשת, ובכלל זה, התפריט וכן, לרכוש מוצרים ממנה. הרשת מרוויחה מתשלומים כספיים, ואף מורידה מעל עצמה את כל נושא הניהול השוטף המעיק.

הרשת מספקת את הידע, מדריכה את הזכיינים ומעבירה להם השתלמות באחד מהסניפים המרכזיים, כך, שכל מועמד נכנס לניהול כאשר הוא מצויד בכלים חשובים המאפשרים לו זאת. יחד עם זאת, הוא חייב לדעת כי הוא מתחייב לעבודה קשה, לשעות ניהול ארוכות, להעסקת עובדים, להשקעת כספים בהקמת הסניף ורכישת ציוד ובעצם, לכל מה שקשור בניהול עסק לכל דבר. זיכיון סניף של ארומה מצליח יכול בעתיד להימכר באותם סכומים ששולמו עליו, ולעיתים, גם יותר, ולכן, מדובר על השקעה היכולה להיות מעולה. מומלץ להיעזר בייעוץ של מומחים לזכיינות בעת המשא ומתן וביצוע ההסכם.

הסדנאות שלנו