זכיינות בורגרים

בישראל, כמו במרבית מדינות העולם, מקובל לקנות ברחוב מזון מהיר, ואם מדברים על מזון בשרי מהיר, הרי שההמבורגר הוא אחד החביבים על קהלים רבים. בורגרים מתמחה בהמבורגרים ויש בבעלות סניפים רבים. בנוסף, היא מוסרת אחרים לזכיינים אשר נמצאו מתאימים ומקבלים את תנאיה. זכיינות בורגרים מאפשרת, לכל אחד למכור מזון בעל מיתוג האהוב על ידי רבים. כך, כל אחד ההופך לזכיין יכול ליהנות ממכירות רבות של קהל מושבע כבר מהתקופה הראשונה שלו. סניפי הרשת ממוקמים בקניונים וברחובות מובילים, ומשום כך, לקוחות מזדמנים רבים מגיעים לקנות וליהנות.

זכיינות בורגרים מותנית בתשלום סכום חד פעמי שאינו מוחזר. בנוסף, יש לשלם לרשת שני סכומים חודשיים. הראשון סכומים הנקבעים על פי אחוזים ממחזורי עסקים או על פי קריטריונים אחרים, וכן, סכום קבוע עבור פרסום, ליווי, ייעוץ וסיוע לוגיסטי ועוד. ההתחייבות היא לנהל את הסניף על פי הנחיות הרשת, לרכוש ממנה את המוצרים, וכן, שהתפריט יהיה בהתאם לתפריט הראשי של הרשת. רשת בורגרים מרוויחה סכום ראשוני וסכומים חודשיים ניכרים מבלי להיות מעורבת בניהול המתיש של הסניף .

כל יזם חייב להיערך לקבלת הזכיינות. מדובר, למעשה, על ניהול עסק לכל דבר. הוא יצטרך להשקיע כסף בשיפוץ ועיצוב המקום, ברכישת ציוד וחומרי גלם ועוד. כן, הוא חייב להעסיק עובדים, לנהל מערכת חשבונאות, לדווח לרשויות וכדומה. הוא צריך להבין כי מדובר על עסק שיש להשקיע בו זמן רב בניהול צמוד וקרוב. יזם חייב להכיר את התחום מהעבר ולאהוב אותו, להיות בעל כישורי ניהול ובעל חוש עסקי. הניסיון מלמד כל סניף בורגרים המנוהל היטב מכניס כסף רב לבעליו. מומלץ להיעזר ביועצים כלכליים המבינים בתחום הזכיינות. הם יסייעו במשא ומתן בעריכת ההסכם ועוד.

הסדנאות שלנו