זכיינות זארה

זארה הינה רשת ביגוד מובילה בישראל ויש לה נוכחות באתרי מכירות בולטים בישראל. יש לה קהל לקוחות קבוע והדבר מתבטא היטב בתוצאות העסקיות שלה. בגלל הסיבה הזאת, ואחרות נוספות, מעוניינים אנשי עסקים לקבל זכיינות מהרשת. זכיינות זארה ניתנת, איפה, לאנשי עסקים אשר נמצאו מתאימים לכך. שיטת הזכיינות ברורה. תמורת קבלתה משלם היזם לרשת סכום חד פעמי שאינו מוחזר. בנוסף, שני סכומים חודשיים. האחד הינו תמלוגים המחושבים על פי מחזורי מכירות או קריטריון אחר, והשני סכום קבוע עבור פרסום, ליווי ושירותים נוספים.

בנוסף, מתחייב הוא לרכוש את הביגוד מהרשת, ולנהל את הסניף על פי מדיניותה. הרשת עצמה תומכת מאוד ומספקת הדרכה והשתלמויות ותמיכה לוגיסטית. משום כך, שיטת זכיינות זארה מתאימה גם לאנשי עסקים בתחילת דרכם. יתרון ברור נוסף הוא הימצאות סניפיה בקניונים מובילים ובמרכזים חשובים. יותר מכך, הנהלות קניונים מייחדים לרשת מיקום בולט משום שסניפיה נחשבים לחנויות עוגן. כך, נהנה היזם גם מלקוחות מזדמנים.

זכיין חייב לדעת כי יהיו לו הוצאות נוספות בגין, שיפוץ והקמת הסניף, עיצוב, רכישת חומרי גלם ועוד. כן, הוא חייב בניהול עסק על כל המשתמע מכך, ובכלל זה, העסקת עובדים, ניהול ספרי חשבונות, דיווח לרשויות המס וכדומה. משום כך, הוא חייב להיות בנוי לתפקיד מבחינת יכולות ניהול וקבלת החלטות. בנוסף, הוא חייב להיות בעל חוש עסקי מפותח. עלויות של זכיינות נקבעת על פי מיקום הסניף, מחזורי כספיו, רווחיו, הפוטנציאל שלו ופרמטרים אחרים. יהיה צורך להיכנס למשא ומתן. במידה והוא מבשיל ייחתם הסכם ארוך טווח. מומלץ ליזם לקבל ליווי וייעוץ ממומחים בעלי מוניטין בתחום. הם יסייעו לשיפור תנאי הזכיינות על מנת שהכניסה לעסק תהיה טובה ובטוחה יותר.

 

הסדנאות שלנו