זכיינות מזון

זכיינות מזון טומנת בחובה יתרונות רבים, היא מאפשרת ליזם המעוניין להקים עסק חדש כגון, בית קפה או מסעדה לדוגמה, לבדוק את נתוני השוק והרשתות לפני פתיחת העסק, ולצפות באופן יחסי את רמת ההצלחה הצפויה ובכך להקטין את הסיכון של אי הצלחה. זאת בניגוד לפתיחת עסק עצמאי מאפס, שבו יש לבנות קהל לקוחות פוטנציאלים חדש שאינו מכיר את המקום והתפריט. זכיינות מאפשרת להשתמש במיתוג הרשת, שכבר שווק באופן מקצועי ורכש לעצמו לקוחות רבים.

 רכישת זכיינות בתחום המזון

בתחילת התהליך, בטרם החתימה על חוזה והסכם זיכיון מול הרשת, תבקש כל רשת לבדוק ת הזכיין וכישוריו להפעיל את אחד הסניפים שלה באופן מקצועי, ובאופן כזה שלא יפגע בשמה הטוב. כפי שרשתות מחפשות להעניק את שמן לזכיינים, באותה המידה הן גם מעוניינות לשמור עליו ולוודא שמבצעים בו שימוש נכון ובסטנדרטים שהן מציבות. מצדו של הזכיין יהיה להפעיל את הסניף כפי שהרשת הגדירה ולחתום עמה תחילה על חוזה זכיינות המפרט ת כל ההתחייבויות ההדדיות של שני הצדדים אחד כלפי השני. הרשתות אומנם מציבות לעיתים כללים מעט נוקשים כגון, הזמנת סחורה מספקים מסוימים, עיצוב המקום כך שיתאם את אופייה של הרשת וכד', יחד עם זאת הרשתות מספקות לזכיין יתרון אדיר ונקודת פתיחה כזו שלא היה יכול לקבל אילו פתח עסק עצמאי שאינו מוכר לקהל הלקוחות.

הדרך להצלחה

כפי שצוין, זכיינות מזון של מסעדות או זכיינות מזון מהיר למעשה מעניקה את האפשרות להשתמש במיתוג של רשת גדולה ומוכרת. כל יזם עסקי וודאי יודע שהחלק המסובך שבהפעלת עסק חדש הוא יצירת מיתוג ורכישת לקוחות חדשים. בתחום הזכיינות מקבל היזם אל ל אלו "על מוכן", בכך להגדיל באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה של העסק החדש.

הסדנאות שלנו