זכיינות תרופות

דרך טובה להתחיל את הפעילות העסקית הראשונה בחיים היא באמצעות רכישת זכיינות של מותגים מצליחים. זכיינות תרופות היא כזאת. רשת בתי מרקחת ידועה הינה מותג ששמו הולך לפניו. השיטה עובדת כך. הזכיין מקבל זכות לנהל סניף של הרשת בתמורה לתנאים מוסכמים. הרשת עצמה נהנית מכך שסניף פעיל שלה מנוהל במיקור חוץ ויש לה הכנסות נאות ממנו. הזכיין מקבל אישור למכור מותג אשר יש לו ביקוש, ובנוסף, מקבל סיוע וליווי אשר מקל עליו את לימוד רזי העסק. במקרה של תרופות הוא מקבל גם אישור למוכרן וזהו יתרון ענק שפוטר אותו מרגולציה קיימת ומסובכת.

תמורת קבלת הזכיינות משלם הזכיין סכום כסף ראשוני. בנוסף, עליו לשלם שני תשלומים חודשיים. הראשון הוא תמלוגים ממחזור עסקי או סכומים מוסכמים אחרים. תשלום שני הוא עבור ליווי, פרסום, ושירותים נוספים שהרשת מספקת מדי חודש. הזכיין מתחייב לנהל את הסניף על פי מדיניות הרשת, וכן, לרכוש ממנה את המוצרים. סניפי רשתות מובילות ממוקמים במקומות הומי קהל כמו קניונים מובילים, רחובות ראשיים, מרכזי קניות נחשבים. כך, יש תנועת לקוחות ערה הנוספת על הלקוחות הקבועים המחוברים למותג. אלו מגדילים את המכירות כבר בראשית הדרך וזהו יתרון אדיר לכל יזם.

זכיינות תרופות הינה עסק טוב ועם ניהול נכון הסיכויים לצמיחה גדלים. יחד עם זאת, היזם צריך לזכור כי הוצאות הקמת הסניף חלים עליו, וכי מדובר על ניהול על כל המשתמע ממנו. ניהול עובדים, מערכת חשבונות, התנהלות מול רשויות ועוד. מומלץ לו להכיר את התחום לעומק ולאהוב אותו. הוא חייב להיות בעל יכולת ניהולית, וכן, בעל חוש עסקי. בנוסף, מומלץ לו להיעזר במומחים כלכליים וביועצים עסקיים אשר יכולים לסייע במשא ומתן מול הרשת, בהכנת הסכם וכדומה.

הסדנאות שלנו