זכיינות bbb

BBB היא רשת מסעדות בר סגנון דיינר אמריקאי המשרתת קהל לקוחות גדול בסניפים רבים הממוקמים בישראל. היא מספקת לילדים חוויות משחק ומקרינה אירועי ספורט נבחרים לטובת קהל הסועדים בה. הרשת מחפשת זכיינים עבור סניפים חדשים וכל איש עסקים האוהב לעבוד בשיטה זאת יכול להציג מועמדות. קבלת זכיינות BBB מאפשרת לכל יזם בתחילת הדרך ליהנות מליווי צמוד של הרשת, מייעוץ, מלימודי הכשרה באחד מסניפיה ועוד. בנוסף להשקעה הרבה בו הוא, כמובן, זוכה, למכור מזון של רשת בעלת מיתוג. כך תהיינה המכירות גדולות כבר בשלב הראשון לפתיחת הסניף.

יתרון אדיר נוסף הוא שהרשת בוחרת למקם סניפיה בקניונים מובילים, ברחובות ראשיים וכיוצא בזה. יותר מכך, הנהלות קניונים מעדיפות רשתות ממותגות שסניפיהן יכולים לשמש חנויות עוגן לקניון עצמו. כך היא נהנית גם מלקוחות מזדמנים הפוקדים את האזור. קבלת זכיינות BBB מותנית בתשלום סכום ראשוני שאינו מוחזר, וכן, בתשלום שני סכומים חודשיים. הראשון הוא תמלוגים אחוזי המכירות החודשיים או כאלו הנקבעים על ידי קריטריונים אחרים. בנוסף, סכום קבוע עבור שירותי פרסום, תמיכה לוגיסטית, ייעוץ ועוד. כן, מתחייב הזכיין לרכוש מוצרי מזון ממנה, וכמובן, לניהול הסניף על פי מדיניותה.

הרשת מקבלת, איפה, סכומי כסף ראשוניים וקבועים, ולמעשה, אינה מעורבת בניהול הסניף עצמו. שני הצדדים מרוויחים, והניסיון מלמד שסניפים המנוהלים היטב מרוויחים לאורך זמן ואף מתפתחים. המשמעות היא שהקשר המשותף יכול להימשך זמן רב ואף להתהדק עם קבלת סניפים נוספים. זכיינות BBB מחייבת את היזם לנהל עסק מורכב. הוא יצטרך, לבצע השקעות כספיות בעיצוב ושיפוץ, ברכישת חומרי גלם, לנהל עובדים, מערכת הנהלת חשבונות, לקבל שירותי תמיכה רבים ועוד. מומלץ לו להיעזר ביועצים כלכליים בעת המשא ומתן והכנת הסכם הזכיינות.

הסדנאות שלנו