יועץ עסקי לפתיחת עסק

פתיחת עסק והנעתו קדימה הן משימות מורכבות מאוד. הפעולות הראשונות שנעשות משפיעות רבות על התנהלותו העתידית. במידה והיזם הינו יזם מתחיל אזי הסיכוי לביצוע טעויות גובר, ולעיתים, תיקונים עתידיים הופכים לקשים מאוד עד בלתי ניתנים לביצוע. כך, שמומלץ מאוד לקבל ייעוץ צמוד כבר בשלב של התגבשות הרעיון. יועץ עסקי לפתיחת עסק מתמחה בכך, והוא יוביל כל לקוח בדרך הנכונה אשר תגדיל את סיכויי ההצלחה. כל פתיחת עסק אמורה להיעשות במספר שלבים והיועץ יתעקש עליהם למען לקוחו. במידה ואתם מתעניינים בפתיחת עסק זכיינות, יועץ עסקי יעזור לכם להבין כמה עולה זכיינות והאם יש לכם את כל הכלים הדרושים.

מקים העסק חייב לאפיין אותו. יש לו צורך להבין באיזה תחום הוא פועל, מיהו קהל היעד שלו? מהם המוצרים או השירותים הנמכרים? מה יהיה מיקום העסק ודרך תפעולו? מה הציוד הנדרש ומה עלויותיו? איזו השקעה ראשונית נדרשת ומהיכן הוא יכול להביא אותה? אלו שאלות בסיסיות שהתשובות עליהן חייבות להיות ברורות. לאחר מכן, יש להכין תכנית עסקית אשר תספק מתווה נכון. היא כוללת תכנון כלכלי ופיננסי ותפקידה לתת הערכות על העלויות וההוצאות הראשונות הנדרשות בגין פרסום, שיפוץ והקמה, רכישת ציוד נדרש ועוד. בנוסף, הערכה בסיסית של תזרים המזומנים הצפוי כולל התקבולים והרווחים.

בשלב הבא יש להחליט על הישות המתאימה לעסק. האם להקים חברה בע"מ, להירשם כעוסק פטור או כעוסק זעיר? כל ישות כזאת שונה מהשנייה ויש צורך בייעוץ לנושא זה. יש לרשום את העסק ברשויות במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. במקרה של חברה  בע"מ או עוסק מורשה, יש לפתוח חשבון עסקי נפרד. הנה כי כן, יש מטלות רבות שביצוען מורכב והן מחייבות מחשבה וקבלת החלטות נכונות. יועץ עסקי לפתיחת עסק יכול להכין תכנית עסקית, לסייע ברישום ברשויות וללוות את בעל העסק בתקופה  הראשונה, ואף לאחר מכן.

 

הסדנאות שלנו