יועץ פיתוח עסקי

פיתוח עסקי הוא פיתוח לעסק שלא נעשה בתחום המקובל של שיווק אגרסיבי ומכירות. כל עסק פועל בתחום זה ככל יכולתו אבל, לעיתים, ההתקדמות היא בקצב איטי. פיתוח עסקי נעשה בדרכים שונות. לעיתים, ירצו המנהלים לקיים שיתופי פעולה עם ספקים, סוכנים, לקוחות, ואפילו יריבים עסקיים למטרות מוגדרות. דרכים אחרות הן באמצעות מיזוגים ורכישות, זכיינים ויוזמות חדשות אחרות. יועץ פיתוח עסקי יכול לייעץ למנהלים אשר מבקשים לפתח את העסק שלהם בדרכים אלו.

כאשר הנושא הינו זר וחדש למנהל או לבעלי העסק יש לעשותו עם תכנון נכון ובזהירות רבה. המטרה הסופית היא יצירת ערך לטווח ארוך לעסק. תוצאה חיובית לפיתוח עסקי כזה משמעותה, צמיחה בערך העסק בהכנסותיו והגעה לרווחיות מפעילות חדשה שאיננה מגיעה משווק ומכירות טריוויאליים הנעשים על ידי עובדי העסק. יועץ עסקי יכול, איפה, להכין תכנית עסקית בהתאם לסוג הפעילות החדשה. את הכיוון הראשוני מתווה ההנהלה ואת הכלים לביצועה – היועץ. אם היא תרצה זכיינות יכין הוא מתווה והסכם מתאים, עם מדובר על  מיזוג, אזי התכניות וההסכמים יהיו שונים וכן, הלאה. אם תהיתם איך להיות זכיין ומה צריך לעשות עבור זה, יועץ עסקי יוכל לעזור בתחום.

לא תמיד תהיה האסטרטגיה להבאת רווחים נוספים מיידיים. לעיתים, הרצון הוא לחזק את המותג, לייצב את מעמד העסק כמוביל בתחומו ועוד. כאשר הדבר נעשה אזי ההכנסות והרווחים העתידיים יהיו גדולים יותר ויגיעו מעמדה טובה יותר ובעלת ערך מוסף. לצד התווית הדרך, יכול יועץ פיתוח עסקי לסייע בהטמעת התהליכים בתוך הארגון עצמו. יש לזכור, כי כאן מדובר על גורמים עסקיים חדשים המתחילים בשיתוף פעולה עם העסק, יש צורך להנהיג תרבות ארגונית חדשה, להכין את מנהלי המחלקות השונות לעבודה מול גורמים חדשים ועוד. ברגע שהתהליך עובר בצורה חלקה אזי ההצלחה תהיה מהירה יותר, ולכן, תרומתו של היועץ העסקי חשובה. קופי לופו הינו יועץ עסקי מומלץ ובעל נסיון של עשרות וידע בתחום הזכיינות והפיתוח העסקי.

 

 

 

הסדנאות שלנו