ייעוץ אסטרטגי לעסק

עסקים רבים פועלים בתחומים מורכבים מאוד. מנכ"ל העסק הינו הדמות המובילה ותחתיו יש שדרת ניהול המנהלת מחלקות שונות ביניהן: פיננסים, שיווק ומכירות, ייצור (אם קיים), משאבי אנוש ועוד. מנכ"לים רבים עסוקים, רובם ככולם, בניהול השוטף של העסק ולא תמיד מודעים לנושאים שונים ביניהם: שינויים במגמות ותנאי השוק, בסביבה העסקית וכדומה. בדרך כלל, מדובר על שינויים הנוצרים בתהליכים ארוכי טווח ויש צורך לזהות אותם מבעוד מועד כדי להתכונן אליהם. מעוניינים לערוך ייעוץ פיתוח עסקי? אנו מזמינים אתכן ליצור איתנו קשר.

ייעוץ אסטרטגי לעסק ניתן בדיוק במצבים אלו אבל גם באחרים נוספים, ובין היתר, כאשר מבקשים להכניס מוצר או שירות חדש, כאשר מסתמן משבר לנוכח מכירות חלשות, כאשר רוצים לעשות שינוי בסיסי ומהותי בעסק ובמקרים נוספים. ייעוץ כזה מספק רקע, מידע ועצות לגבי מהות השינוי ומה צריך לעשות כדי להקנות לגוף העסקי את הכיוון הנכון. הוא מספק מבט אל השוק, המתחרים, קהל היעד ועוד ומנסה לספק תובנות איך להתאים עצמו אל הסביבה. הייעוץ מוכוון אל שדרת הניהול העליונה, ובראש וראשונה, המנכ"ל הסמנכ"ל ובעלי תפקידים בכירים אחרים.

כל יועץ אסטרטגי נשען על מחקרים אסטרטגיים שהוא עצמו עורך או שמומחים אחרים בתחום עורכים. מחקר כזה נעשה על פי נתונים ומגמות מתקדמים המגיעים מהשווקים הכלכליים עצמם. ניתוחם מספק תשובות לשאלות מרכזיות הנוגעות לעסק. והמסקנות מועברות לצורך יישומם. את היישום עושים על ידי התאמה פנימית של הארגון, וכאן נעזרים ביועצים ארגוניים המסייעים לבצע שינויים הכרחיים דוגמת קבלת עובדים מיומנים ו/או שכירת שירותים חיצוניים המסוגלים להוביל את השינויים ועוד.

מומלץ להיעזר ביועץ אסטרטגי בעל מוניטין אשר הינו בעל ידע וניסיון מוכחים ומצטברים בתחום. רצוי בתחום בו העסק פועל. שינוי בתקופה נכונה הינו קריטי ויסייע מאוד להנעה מוצלחת של העסק.

 

הסדנאות שלנו