ייעוץ להקמת מסעדה

הקמת מסעדה עשויה להוות הזדמנות מעולה עבור שפים אשר מעדיפים להיות בעלים במקום שכירים. הם רוצים להתפתח עצמאית לאחר שלמדו את התחום בלימודי תעודה, השתלמו במסעדות מוכרות ורכשו ניסיון מעשי. צריך להקדים ולומר כי מלבד היותם שפים מוצלחים נדרשות להם תכונות נוספות. מומלץ מאוד שיהיה להם חוש עסקי מפותח, יכולת ניהולית ויכולת סיבולת גבוהה. כל אלו נחוצים מאוד בהמשך הדרך. יעוץ להקמת מסעדה חשוב אף הוא מאוד מאחר ויש לתכנן היטב את המהלך המורכב.

היועצים ידגישו כי יש לבצע את התהליך בשלושה שלבים עוקבים. הראשון הוא אפיון המסעדה, השני הוא הכנת תכנית עסקית והשלישי הגדרתה ורישומה ברשויות המתאימות שהן: מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. האפיון כולל בחירת הנישה ומכאן את וקהל היעד. מסעדה יכלה להיות מסעדת פועלים באזור תעשיה, מסעדה עסקית בדאון טאון של עיר מרכזית, מסעדת שף המיועדת לקהל בעל יכולת כספית וכדומה. יש לבחור שם מתאים, את המיקום, וכן, הערכה להון ההתחלתי הנדרש והכנתו. לאחר מכן, יש להכין תכנית עסקית המספקת מבט פיננסי וכלכלי על התהליך, ובין היתר, הערכות לעלויות הקמה כולל עיצוב ושיפוץ, הוצאות פרסום והוצאות נוספות. בנוסף, צפי לתזרים מזומנים, להכנסות ורווחים וכדומה.

השלב השלישי הוא הגדרת המסעדה ועל הישות המוקמת. לרוב הבחירה נופלת על ישות הקרויה עוסק מורשה. ההחלטה הזאת מתאימה לגודל העסק הצפוי, מחזורי הכספים בו, ולרוב, תענה על צרכי היזם, טעמו ורצונותיו. צריך לקחת בחשבון שניתן יהיה בעתיד להפוך כל עוסק מורשה לחברה בע"מ. מומלץ להיעזר במומחים לנוסעי מסעדנות היכולים לייעץ רבות, ובין היתר: רואי חשבון, יועצים עסקיים עורכי דין ועוד. חלקם יכולים גם להכין את התכנית העסקית, לרשום את העסק ברשויות ועוד.

הסדנאות שלנו