ייעוץ לזכיינות

אחת מהדרכים לקבלת עסק לניהול היא שיטת הזכיינות. בנישה זאת יש כללים ברורים. זכיין מקבל לידיו ניהול סניף השייך לאחת מהרשתות הגדולות ובעלות המוניטין. הוא יכול לקבל סניף קיים או להקים אחד מהיסוד במקום חדש. תמורת הזיכיון הוא משלם לרשת סכום ראשוני וחד פעמי שלא מוחזר, ובנוסף, שני סכומים חודשיים. הראשון הוא תמלוגים הנקבעים על פי מחזורי מכירות או על פי קריטריונים אחרים, וכן, סכום קבוע עבור ליווי, פרסום ושירותים נוספים. הזכיין חייב לפעול על פי מדיניות הרשת ולרכוש ממנה מוצרים עיקריים.

השיטה הזאת קורצת לאנשי עסקים בתחילת דרכם ולאחרים נוספים. יש בה מספר יתרונות רבים שהחשוב בהם הוא מכירת מוצר או שירות של רשת בעלת מוניטין שצברה לה קהל לקוחות מושבע. יתרון אחר הוא בהדרכה ובהשתלמות שעורך המועמד באחד מהסניפים של הרשת, בליווי עסקי צמוד ובמתן תשובות לבעיות מטרידות. יתרון חשוב אחר הוא כי כל סניף ממוקם במקום מרכזי, ובמקרים רבים, מנהלי קניונים מבקשים שיקימו אצלם סניפים של רשות מוכרות המשמשות חנויות עוגן. כך, שהרווח יכול להגיע מלקוחות קבועים או מזדמנים שבויים.

הרשת מרוויחה מתשלומים קבועים, ובנוסף, איננה חייבת בניהול מטריד ושוטף של העסק. הניסיון מלמד כי סניף המנוהל היטב יוצר רווח נאה ליזם וכמובן, לרשת עצמה. יחד עם זאת, כל יזם חייב להיעזר ביועצים בעת המשא ומתן עם הרשת. ייעוץ לזכיינות יכול לסייע מאוד בשיפור תנאי הזיכיון. ובין היתר, בהפחתת אחוזי התמלוגים, אם לא לתמיד אזי לפחות בתקופה הראשונה, בקבלת תנאים מקלים בהסכם כמו: מכירות של מוצרים נוספים שהיזם מתמחה בהם, בהסכמת הרשת לתמהיל מוצרים ושירותים בהתאם לאוכלוסייה הנמצאת באזור הסניף ועוד. יועץ יוכל לסייע בהכנת ההסכם מתוך מטרה לשפר את תנאי הלקוח שלו.

הסדנאות שלנו