ייעוץ לעסקים משפחתיים

עסקים משפתיים מנוהלים על ידי בני אותה משפחה. לעיתים, בני זוג, במקרים אחרים, הורים וילדים, שני אחים ועוד. יש השלכות שונות לניהול משפחתי. חלקם נובעים מהעבודה המשותפת של אנשים החולקים חיים משותפים. במקרים של שני בני זוג יש כך השלכות מיסוי ועוד. יש צורך להיערך להקמת עסק כזה ובוודאי לניהולו לאורך שנים. ייעוץ לעסקים משפחתיים לוקח לתשומת ליבו את כל האלמנטים הללו, ואחרים נוספים, ומנסה לספק עצות מועילות בהתנהלות המשותפת הזאת.

צריך לזכור, כי עסקים משפחתיים רבים מתמודדים מול מתחרים באותו תחום ובאותה נישה. הם חייבים להיות יעילים מאוד על מנת להצליח למכור ולהרוויח. יש צורך שכל אחד מבני המשפחה ימצא את מקומו ויתרום את חלקו לטובת העסק. מעל לכל, יש צורך בבן משפחה מוביל אחד המוכשר לכך. במידה ויש שניים היכולים לנהל במשותף, יש צורך לבצע חלוקת תחומי ניהול, משימות ועוד. זאת הדרך הטובה ביותר שתמנע יצירת משקעים שיעיבו על היחסים בין השותפים לעשייה ומאידך, יסייע להצלחת העסק.

ייעוץ לעסקים משפחתיים ניתן בנסיבות שונות. בעת הקמת העסק. כאן יש צורך לבצע שלושה שלבים הכוללים אפיונו, הכנת תכנית עסקית ורישומו ברשויות. מקרה אחר הוא בעת ההתנהלות השוטפת. יש ליועצים יכולת לסייע בעת התפתחותו האיטית או המהירה. הם ילמדו איך להציב גבולות ברורים בין רגשות ושיקולים עסקיים, בין העסק לבית, איך לחלק משימות ותפקידים בצורה נכונה ועוד. ייעץ עסקי מיוחד ניתן גם לקראת העברת הניהול לדור הבא ועוד. באופן מעשי, תינתן הדרכה על אופן הקמת הנהלה ודירקטוריונים על הדרך לפתרון משברים בחברה המשפחתית וכדומה. מומלץ לפנות ליועצים המתמחים בחברות משפחתיות. הם יכולים לתת את העצה הנכונה שתתרום את הערך המוסף לכל עסק משפחתי.

הסדנאות שלנו