ייעוץ לפתיחת עסק

פתיחת עסק הינו אירוע חשוב ורגיש ויש לעשותו היטב. הרגישות כאן מובנת בגלל שמקימו משקיע כסף רב במיזם שלא בטוח שיצליח. משמעות של כישלון היא אובדן כספים, בזבוז זמן ועגמת נפש. לכישלון יש גם משמעות רגשית ועלול לגרום לכך שהיזם לא ינסה להקים עסק נוסף וחדש, וחבל. בגלל הסיבות הללו, ואחרות נוספות, יש צורך לתכנן היטב את כל המהלך תוך כדי מחשבה מקדימה על כל פרט, אפילו אם הוא נראה שולי, ולבצע את השלבים הנדרשים בהקמה בשלמותם. ייעוץ לפתיחת עסק יכול לסייע רבות בכל התהליך.

איך פותחים עסק

יועץ מומחה ייעץ לכל יזם לפעול על פי כללי ברזל המתאימים לכל סוג של עסק. אם אתם מעוניינים לפתוח עסק זכיינות בישראל כדאי להיעזר במומחים בתהליך פתיחת עסק. ראשית יש צורך לאפיין אותו ולהגדיר את התחום בו מעוניינים לפעול. על איזה מוצרים נמכרים או איזה שירות מדובר? מי קהל היעד? איפה ימוקם העסק? מהם ההשקעות הנדרשות? מהיכן יגיעו הכספים הראשוניים? ועוד כהנה וכהנה שאלות. השלב הבא הינו מעשי יותר, וכאן נדרשת הכנת תכנית עסקית הכוללת תכנון כלכלי ופיננסי. התכנית תעריך את סכומי ההוצאות הנדרשות להקמת תשתית, לפרסום, לרכישת ציוד ומוצרים ועוד. וכן, הערכות לגבי צפי תזרים מזומנים, הכנסות ורווחים. היא תספק מושג ליזם על הצפוי לו בהמשך.

בשלב הבא יש לקבל החלטה על סוג הישות המתאימה לעסק. האם חברה בע"מ, עוסק מורשה או עוסק פטור? יש לפתוח תיקים במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. אם מקימים חברה או עוסק מורשה יש צורך בחשבונות בנק המתאימים להם. יועץ עסקי יכול להכין את התכנית העסקית המתאימה לעסק המבוקש. הוא יכול לדאוג לרישום כלפי הרשויות, להמליץ על רואי ומנהלי חשבונות ועורכי דין המתמחים בתחום ועוד. פתיחת עסק מסודרת מגבירה את הסיכוי להצלחה.

 

הסדנאות שלנו