ייעוץ עסקי לעסקים קטנים

עסקים קטנים רבים מתמודדים מול מתחרים באותו תחום ובאותה נישה. הם חייבים להיות יעילים מאוד על מנת להצליח למכור ולהרוויח. לעיתים, השדרוג והשיפור הקטן באיכות המוצר ו/או השירות עושים את ההבדל. ההתמודדות איננה רק בנושא זה. יש התמודדות קבועה מול רשויות המס ויש צורך להכיר את כל נושא המיסוי כדי להפחית עד למינימום את התשלום שלו לרשויות. יש התמודדות מול הרשויות המקומיות בנושא מיסוי ונושאים אחרים, יש התמודדות מול לקוחות, ספקים ועוד. בכל המקרים הללו, ואחרים נוספים, ניתן להיעזר ביועצים עסקיים.

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים חיוני בכל מיני מצבים. בעת ההקמה, בעת הניהול השוטף, כאשר הוא אינו מתקדם או נקלע למשבר בנסיבות שונות, וגם כאשר הוא משגשג. כאן יש צורך במחשבה על פיתוח ושדרוג או על השקעה נבונה של הרווחים. יועץ עסקי חיצוני מגיע ממקום אחר הוא, בניגוד לבעל העסק ששקוע רובו ככולו בניהול המסיבי השוטף, בקיא מאוד בהלכות השוק בכלל, והנישה בה פועל העסק בפרט. הוא יודע לזהות מגמות בשוק, מכיר חידושים ופיתוחים טכנולוגיים ופתוח לקליטת חומר מגוון. הוא מקבל דו"חות אנליסטים, קורא חומר רב על תחומים עסקיים שונים ומקבל נקודת מבט רחבה על כל הנעשה.

כאשר הוא מקבל הזמנה לייעץ אזי הוא יכול לראות את אופי הניהול ביחס לעסקים אחרים, לראות איפה קיימות תקלות, היכן יש לשפר ואיך לתקן. בעסק קטן יש חשיבות לצמצום הוצאות מקסימאלי מאחר והמכירות אינן גדולות. בעל עסק המשכיל לראות את נקודות התורפה בעסק שלו יכול לקבל עצות טובות שיגדילו בסופו של דבר את שורת הרווח. מומלץ לקבל ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ממומחה בעל מוניטין בתחום. כך ניתן להיות בטוחים שהעסק מנוהל היטב.

 

הסדנאות שלנו