לקנות עסק קיים

איש עסקים המבקש לקנות עסק קיים עושה זאת בנסיבות שונות. לעיתים, הוא איש עסקים העושה את צעדיו הראשונים בתחום, ולעיתים, הוא מהתחום ומבקש לרכוש עסק נוסף כדי להגדיל מחזורים, לצמצם תחרות ועוד. יש מצבים בהם נכנסים לתחום קרוב ומשיק ורכישת עסק טוב היא סוג של הזדמנות עסקית. אין זה משנה מהי הסיבה ליוזמה הזאת, יש לעשות אותה עם תכנון נכון, ביצוע יעיל ובזהירות רבה. עסק קיים יכול להועיל אבל עסק שאיננו במצב טוב עלול לסבך את הרוכש בחובות ובבעיות אחרות. קניית עסק מומלץ לבצע עם עזרה של איש מקצוע כמו קובי לופו.

לפעיל חדש מומלץ להיכנס לתחום אהוב ומוכר. ניסיון וידע מוקדמים יכולים להגיע מלימודים מהתנסות כשכיר ועוד. כדאי לבחור בתחום מבוקש שיכול להניב הכנסות ורווחים. יש צורך, לערוך  בדיקת נאותות מקיפה המלמדת על מצבו הפיננסי, הכלכלי והעסקי של העסק. כאן יש לבקש דו"חות כספיים המבוקרים על ידי רואי חשבון, הם כוללים את כל המידע הנחוץ, ובכלל זה, התחייבויות, תזרימי מזומנים, מחזורים עסקיים ועוד. כן, יש לבדוק רשימת לקוחות וספקים, חוזים עתידיים אם קיימים, ידע ארגוני קיים ופרטים נוספים חיוניים. אם אתם רוצים לקנות עסק ולפתוח עסק עצמאי אתם צריכם לבדוק שיש לכם את כל הכלים עבור מהלך כזה.

על פי כל החומר הזה, תחום העסק, וחומר אחר נוסף שיכול לתרום למידע ניתן להעריך את מחירו. בשלב זה, יש צורך לבצע התמקחות על המחיר, ובמידה ומגיעים להסכמות, הולכים לקראת ניסוח הסכם מקיף שיכלול את כל ההסכמות והתנאים שהושגו. לאחר חתימה על הסכם הוא יעבור לבעלות החדשה. במקרים רבים, ואם הדבר נחוץ ומוסכם, ימשיך המוכר ללוות את הרוכש ויהיה נוכח בעסק לאורך תקופה שנקבעה מראש. מומלץ להיעזר במומחים המכירים את התחום מקרוב. יועצים כלכליים, רואי חשבון ועורכי דין בעלי מוניטין ייעצו, ילוו, יבדקו את כל הנתונים ואף ייצגו את הרוכש בהכנת ההסכם.

 

 

 

הסדנאות שלנו