מה זה זכיין ?

בכדי להבין מה זה זכיין, יש להבין מעט גם מהי למעשה זכיינות. זכיינות היא בראש ובראשונה שיטה עסקית אשר באמצעותה עסקים מצליחים מתרחבים. וכיצד הם עושים זאת? עסקים אלו מעניקים ליזמים פרטיים את האפשרות להשתמש בשמם ומוצריהם אשר צברו מוניטין בתמורה לתגמולים כספיים. יזמים פרטיים אלו נקראים – זכיינים.

אז מיהו הזכיין?

זכיין הוא יזם פרטי אשר מתקשר עם רשת כלשהי באמצעות הסכם זכיינות, אשר במסגרתו ניתנת ליזם האפשרות להשתמש בשמה של הרשת ובמוצריה. בתמורה משלם הזכיין לרשת תגמולים כספיים מתוך הרווחים שהניב, בין אם הם חודשיים או שנתיים. למעשה מקים הזכיין עסק עצמאי אשר יהווה מבחינת מהותו ושמו סניף של הרשת. בנוסף לכך הזכיין יהיה כפוף לנהליה של הרשת מבחינת ניהולית שוטפת, למרות שמדובר בעסק פרטי עצמאי. הסכם זכיינות מגדיר את מערכת היחסים בין הזכיין לרשת, מבחינת חובותיהם וזכויותיהם.

ליווי מקצועי לזכיינים

חברות ליווי מקצועי בתחום הזכיינות מסייעות ליזמים צעירים לממש את תהליך הזכיינות באופן מקצועי, ומראים להם איך להיות זכיין בכל ההיבטים הנוגעים להקמה ולתכנון ניהולו של העסק בפועל. לדוגמה: הן מסייעות ליזם לבחור רשת אשר תתאים לו מבחינה אישית ומקצועית, תנסח עבורו תכנית עסקית, תקשר אותו עם זכיינים נוספים של הרשת לצורך קבלת מידע מקדים מהשטח, תייעץ בנוגע לבחירת מיקומו של העסק ועוד. מטרתן של חברות אלו היא להציג בפני היזם את כל הפרטים הנוגעים לרכישת הזכיינות ולמנוע ממנו ביצוע טעויות הנובעות מחוסר ניסיון. בנוסף למידע אשר חברות אלו מספקות לזכיין המתחיל, הן גם מלוות אותו לאורך כל התהליך, הלכה למעשה, למשל בעת חתימה על הסכם הזכיינות, הן תוכלנה להעמיד לרשות הזכיין סיוע משפטי על מנת להגן על הזכיין. שימוש בשרותיהן של חברות אלו הוא הכרחי עבור כל יזם מתחיל.

הסדנאות שלנו