מה זה להיות זכיין

זכיינות היא אחת הדרכים הנפוצות לניהול עסקים. נשאלת השאלה מה זה להיות זכיין? התשובה היא כי זכיין מורשה לקבל לידיו ניהול סניף אחד או יותר של אחת מהרשתות המובילות בישראל. מדובר לרוב, על עסקי מסעדנות, בתי קפה, אוכל מהיר, מוצרי צריכה, טלפונים סלולאריים, בתי מרקחת ועוד. הזכיין נהנה משורה של יתרונות. אחד החשובים בהם הוא מכירת מוצר או שירות של חברה בעלת מוניטין שיש לה קהל לקוחות קבוע. היתרון השני נעוץ בהדרכה והלווי שהוא מקבל. כך, הוא יכול להחליק היטב לניהול הסניף ולצפות לרווחים כבר מההתחלה.

יתרונות אחרים הם במיקום. רשתות מובילות מקימות סניפים רק במקומות מרכזיים. הן מבוקשות על ידי הנהלות קניונים בגלל שהמותג שלהם מהווה סוג של חנות עוגן בקניון עצמו, וכך, מרוויחים גם לקוחות מזדמנים רבים. תמורת קבלת הזכיינות הוא משלם לרשת סכום ראשוני וחד פעמי שאינו מוחזר. בנוסף, שני סכומים חודשיים. הראשון הם תמלוגים הנקבעים על פי אחוזים ממחזורי מכירות, והשני סכום קבוע עבור פרסום, ליווי ושירותים נוספים. הוא מתחייב לנהל את הסניף על פי מדיניות הרשת, ולרכוש ממנה מוצרים. הניסיון מלמד כי סניף מנוהל היטב מרוויח היטב. הרשת עצמה תומכת ככל יכולתה. היא נהנית מסכומי כסף ופטורה מניהול מעיק שוטף של הסניף.

זכיין חייב לדעת כי יהיו לו הוצאות נוספות בגין עיצוב ושיפוץ הסניף, רכישת ציוד ועוד, וכי מדובר על ניהול עסק לכל דבר. כולל כוח אדם, הנהלת חשבונות ועוד. הוא מתחייב לעבודה קשה על מנת לעמוד בציפיות, וכמובן, להרוויח. לאנשי עסקים העושים צעדיהם הראשונים בתחום, קבלת זכיינות יכולה להועיל בגלל הלווי וההדרכה. יחד עם זאת, מומלץ לקבל ייעוץ בעת המשא ומתן והכנת ההסכם מול הרשת

הסדנאות שלנו