מחפש עסק רווחי

רכישת עסק אמורה להיות מתוכננת היטב במיוחד כאשר יש צורך להשקיע בו זמן וכסף רב. משמעות כניסה לעסק היא שינוי דרמטי בחיים. עסק חדש אמור להצעיד את העוסק בו קדימה מבחינה. אישית, מקצועית וכלכלית. כאשר אדם מחפש עסק רווחי אז יש צורך לבדוק אותו לעומק, ומומלץ מאוד לבקש ולקבל מסמכים כלכליים אודותיו, ובין היתר, דו"חות כספיים מבוקרים על ידי רואי חשבון, תזרימי מזומנים, דו"חות רווח והפסד, התחייבויות קיימות. בנוסף, רשימת לקוחות, מידע על המצב הארגוני ופרטים נוספים היכולים לשפוך אור על מצבו העסק.

בדיקת נאותות כזאת יכולה להראות את מצבו האמיתי של העסק ולוודא כי הוא אכן רווחי. במידה והכול תקין ותתקבל החלטה לגבי רכישתו אזי תהיה כניסה לשלב של התמקחות לגבי הסכום הסופי אותו מוכנים לשלם. לאחר שהתקבלו סיכומים מול המוכר יהיה צורך להכין הסכם מסודר שבו יירשמו כל ההסכמות שנקבעו בין שני הצדדים. וכן, כל ההתניות, תנאי התשלום, הביטחונות ועוד. רצוי לרוכש להתנות את הרכישה בליווי של המוכר כי אז הכניסה תהיה הרבה יותר חלקה.

במקרים רבים, מחפשים עסקים רווחיים אשר יש צורך להמשיך ולנהלם היטב. במקרים אלו, יהיה צורך לרכוש אותם בסכום גבוה מאשר, למשל, עסקים מפסידים או אחרים בשלב ההרצה. הסיבה לכך ברורה, כי כל מה שצריך לעשות זה להיכנס בנעלי המוכר להריץ את העסק בשלב הראשון ולנסות לפתח אותו הלאה. ניתן יהיה לשלם חלק מהרכישה מכספי רווחים ועוד. ניתן לרכוש חברה בע"מ, עוסק מורשה וכדומה. יהיה צורך לארגן את הרישום החדש כהלכה ולהמשיך ביצירת הקשר מול הרשויות. מומלץ להיעזר בבעלי מקצוע אשר יכולים לסייע בנושאים שונים. כדאי להתחיל את ניהול העסק על הצד הטוב ביותר כערובה טובה להצלחתו

הסדנאות שלנו