עורך דין עסקי

עסקים הפועלים באינטנסיביות רבה מנהלים פעילות ענפה אל מול לקוחות, ספקים וגורמים עסקיים אחרים. בנוסף, יש ברשותם תשתית ענפה המורכבת מנכסים, ציוד, הון אנושי ועוד. עליהם להתמודד אל מול רשויות החוק ובכלל זה, מס הכנסה, מע"מ. ביטוח לאומי ועוד. הנה כי כן, זוהי התנהלות מורכבת שלעיתים, יוצרת מצבים לא ברורים שיש להתייעץ לגביהם עם מומחים. עורך דין עסקי הוא אחד מהפונקציות אשר חשובות שיהיו ברקע  בכל עסק. הוא יכול לייעץ על בסיס קבוע, לייצג את העסק במקרים ספציפיים וכל אימת שנדרש.

עורך דין עסקי יכול לטפל ולייעץ בנושאים שונים הקשורים העסק ובכלל זה: משפט מסחרי, דיני חברות, רכישת חברות, דיני עבודה, סכסוכים עסקיים, סכסוכים בין שותפים לעסק, מקרקעין, ייעוץ לגבי חוזים, דיני מכרזים, בוררות בעת סכסוכים, הסכמי הפצה ועוד. הייעוץ יינתן בעת הקמת עסק וניהולו, ובין היתר, לגבי אופי הרישום שלו. האם כדאי לרשום אותו כעוסק מורשה או חברה? איך להתנהל מול עובדים? מה בין רכישת מבנה לעסק או שכירתו? איך להתנהל כהלכה מול הרשויות כדי להימנע מטעויות מולן? ועוד. אם אתם מעוניינים בעסק זכיינות ואתם עומדים לחתום על הסכם זיכיון, כדאי להיעזר בייעוץ עסקי, משהו שידאג שלא יעבדו עליכם.

נושא חשוב במיוחד מתייחס לחוזים אל מול לקוחות, ספקים, זכיינים ועוד. איך לערוך הסכם מולם ואיך להכניס סעיפים השומרים על זכויות העסק? איך לזהות מכשולים בהסכם מול לקוח? ואיך, באופן כללי, להימנע מטעויות קריטיות בעת עריכת ההסכם אשר יגרמו לנזקים כלכליים ואשר יפגעו בסיכויי העסק להתרומם ולהתקדם? מומלץ להיעזר ביועץ עסקי מומלץ כדי לענות על כל אלה. מעבר לכל אלו, וכאשר בעל העסק נקלע לסכסוך אל מול אחד הגורמים יהיה צורך לייצג אותו מולם. עורך דין עסקי יקבל כל תיק כזה לעיון וינסה להגיע לפתרון מחוץ לכותלי בית המשפט. ברגע שהדבר לא מסתדר לשביעות רצון הלקוח הוא ייצג אותו כהלכה מול הגורם התובע או אותו רוצים לתבוע.

הסדנאות שלנו