עזרה לעסקים קטנים

עסקים קטנים זקוקים, מעת לעת, לסיוע בנושאים שונים, ביניהם: ייעוץ אסטרטגי וארגוני, כספים, שיווק כדומה. עסק בראשית דרכו זקוק מאוד לתנופה  הראשונה שתצליח לסייע לו במטלות העומדות בפתח, עסקים קטנים אחרים שכבר עברו כברת דרך, נמצאים, אף הם לרוב, במצבים רגישים בגלל גודלם, התחרות הקשה ובשל סיבות אחרות.  עזרה לעסקים קטנים מוגשת על ידי גופים פרטיים או אחרים מוסדיים סמך ממשלתיים הפועלים בשיתוף פעולה עם משרד הכלכלה והתעשייה. ישנו מגוון רחב של סוגי עסקים קטנים אשר לא מצילחי להתרומם וצריכין ליווי עסקי.

כל גוף כזה יכול לסייע בדרכים שונות. ניתן לקבל הלוואות בתנאים טובים ובערבות מדינה, וכן, ייעוץ לעסקים בנושאים אסטרטגיים.  ייעוץ זה מספק מידע ורקע על תנאי השוק ומגמותיו, הסביבה העסקית בה הוא מצוי ועוד. על סמך מחקרים שנעשים על ידי מומחים יקבל בעל העסק המלצות איך להתנהל בהווה ולקראת העתיד. ייעוץ ארגוני יספק לו ידע על האופן בו הוא אמור לעשות את השינוי, ימליץ על הדרכים לביצוע שיווק, פרסום, יחסי ציבור וכדומה, ימליץ על קורסים והדרכות הניתנים על ידו או על ידי מומחים מטעמו וכיוצא בזה.

במידה והעסק זקוק לתכנית עסקית הרי שמומחים בתחומם מטעמו יכולים להכין אותה. ברור הוא, שכל עסק קטן בתחילת דרכו זקוק לתכנית עסקית אשר תספק לו מידע פיננסי וכלכלי על העסק אותו הוא אמור להקים, אבל גם עסקים אשר צוברים הפסדים ו/או תקועים ללא רווח זקוקים לתכנית אשר תתווה להם דרך חדשה. גם עסקים קטנים מצליחים זקוקים לרענון מעת לעת. תכנית סיוע לעסק תיבנה יחד עם הבעלים ואמורה, בסופו של דבר, להועיל לו. מומלץ להיעזר ביועץ מקצועי ובעל מוניטין אשר יש לו את הידע והניסיון המצטבר במתן עזרה לעסקים קטנים. הוא המומחה המתאים ביותר ויכול לסייע בסיטואציות שונות.

הסדנאות שלנו