עלות זכיינות

כאשר יזם חדש השואף להקים עסק חדש בתחום הזכיינות מבקש לדעת מה תהייה עלות הזכיינות, חשוב להבין שקיימות מספר דרכי התקשרות בין יזם לרשת ולכל הסכם ולכל רשת יש דרך שונה באמצעותה מתבצעים העברת התשלומים. מכיוון שכך העלויות משתנות בהתאם לסוג הזיכיון אותו רוכש היזם. תחום הזכיינות הינו תחום רחב מאוד, ישנן רשתות רבות מתחומים שונים המציעות אפשרות של רכישת זכיינות. באמצעות שיטה זו הרשת למעשה מאפשרת ליזם להשתמש בשמו של המותג שלה ולמכור את מוצריה ושירותיה, כל זאת כמובן מותנה בהעברת תשלומים לרשת על ידי היזם – זכיין עבור אפשרות זו. באחריותו של כל יזם לבדוק את העלויות באופן יסודי ולבחון האם העסקה אכן משתלמת לו. לצורך כך מומלץ בחום לפנות לאנשי מקצוע בכדי לקבל סיוע מקצועי. השאלה כמה עולה זכיינות מעניינת יזמים רבים ומומלץ להיעזר בליווי לאורך התהליך ובמיוחד בשלב החתימה על חוזה זכיינות.

זכיינות למכירה

מרכיבי העלויות של רכישת זכיינות

עלויות זכיינות מורכבות, בדרך כלל, משני חלקים עיקריים:

  1. התשלום הראשון שהינו חד פעמי, עבור רכישת הזכות להשתמש בשמה של הרשת וסימני המיתוג שלה והזכות למכור את מוצריה ושירותיה.
  2. תשלומים חודשיים שיש להעביר לרשת באופן שוטף עבור הסיוע העסקי שהרשת מעמידה לזכותו של הזכיין. תשלומים אלו נקראים לעיתים קרובות "דמי ניהול".

על פי מודל הזכיינות הקלאסי, הזכיין למעשה רוכש באופן עצמאי את כל הסחורה והמוצרים מספקים אשר הרשת מגדירה, מדובר בעלויות של אלפי שקלים. בנוסף לכך יהיה על היזם לספק ערבויות בנקאיות בגובה שהוגדר על יד הרשת ויש לקחת אותן בחשבון בחישוב הכולל של העלויות. ערבויות אלו קיימות לצורך התחייבותו של הזכיין כלפי הרשת ועבור התחייבות כלפי הספקים של הרשת. לצורך חישוב עלויות יש לבחון כל הסכם זכיינות לגופו ומומלץ לבצע זאת בסיוע אנשי מקצוע מהתחום.

 

 

 

הסדנאות שלנו