עלות פתיחת עסק

פתיחת עסק אמורה להתבצע על פי תכנון מסודר ובמספר שלבים עוקבים. אחד הנעלמים הגדולים והחשובים הוא העלויות הכרוכות בהקמת העסק. לנושא זה יש חשיבות רבה מאוד בגלל שתכנון כספי לקוי עלול לגרום לשיבושים בהקמה ובהמשך הדרך. במקרים חמורים, הוא עלול לגרום לקריסת העסק גם כאשר יש לו פוטנציאל טוב, וחבל. על מנת למזער את כל השיבושים יש צורך לבצע הכול בשלושה שלבים מבלי לדלג על אף אחד מהם. מדובר על אפיון העסק, הכנת תכנית עסקית, ובנוסף, הגדרת היקפיו, בחירת הישות ורישומו ברשויות. אתם שואלים את עצמכם המון פעמים את השאלה כמה עולה לפתוח עסק? זה אומר שאתם מכוונים לשם ולא יודעים מאיפה להתחיל, צרו קשר עם קובי לופו.

אפיון העסק כולל בחירת התחום וקהל היעד, בחירת השירות או המוצר אותם מספקים, בחירת שם מתאים, החלטה מהיכן הוא יופעל, עריכת רשימת ציוד וחומרי גלם נדרשים, הכנת הון התחלתי כאשר כאן יש להעריך את הסכום הנדרש. בנוסף, ניסיון להעריך מתי ההכנות הראשוניות תסתיימנה. למעשה, כבר בשלב זה ניתן לקבל הערכה על ההוצאות הצפויות. עסק גדול ידרוש סכומים גדולים. השקעה בשיפוץ חנות, רכישת ציוד, פרסום רב  וכדומה. לחילופין, עסק שיוחלט להפעיל אותו מהבית יחסוך תשלומי שכירות וארנונה והוצאות אחרות עבור עיצוב ושיפוץ וכדומה.

השלב הבא הינו הכנת תכנית עסקית שתספק מושג על ההתנהלות הפיננסית והכלכלית. היא כוללת הערכות על עלויות הקמה, הוצאות לפרסום וציוד, תזרים מזומנים, צפי לתקבולים ורווחים וכדומה. תכנית עסקית מספקת נתונים מספריים מדויקים, יחסית, וניתן להתבסס עליה ולתכנן כראוי את כל הנושאים הכספיים.  עלות פתיחת עסק היא איפה, פונקציה של גודלו, נפחו, מיקומו ועוד. במפעל לייצור מזון יושקעו סכומים רבים יותר מאשר בעסק ביתי קטן לייצור אותו סוג מזון. חברת הייטק תצטרך מיליוני דולרים כבר עם פתיחתה, וכן הלאה. על מנת ללמוד איך לבנות חברה ולפתוח אותה מבלי סכומים גבוהים בכיס בתחילת הדרך, מומלץ להירשם ללימודי הייטק שיעניקו לכם את הידע והבסיס להתקדמות בתחום. או לחלופין, כדאי ומומלץ להיעזר ביועצים פיננסיים בעת הקמת עסק.

הסדנאות שלנו