עסקים זכיינות

אנשי עסקים רבים מעוניינים לקבל זכיינות של רשתות בעלות מוניטין. מדובר על עסקי מזון ובכלל זה: בתי קפה ומסעדנות, אוכל מהיר, וכן, מוצרי צריכה דוגמת: ביגוד, הנעלה, מכשירים סלולאריים ותחומים נוספים. יש לכך מספר סיבות טובות. קבלת אישור לזכיינות מאפשרת ליזם מכירות של מוצרים ושירותים ממותגים שיש להם קהל לקוחות מושבע. זה יתרון אדיר לכל עסק מתחיל. מעבר לכך, הרשת דואגת להצלחתו ותומכת בו. הוא יקבל הדרכה והשתלמויות באחד מהסניפים המובילים שבה, וכן, תמיכה לוגיסטית ואחרת. כך, הוא יחליק היטב לתוך משימות הניהול המורכבות.

יתרון חשוב אחר הוא במיקום הסניף. תמיד נבחרים מקומות ברחובות מרכזיים, בקניונים מבוקשים ובמקומות הומי אדם. מנהלי קניונים מייחדים לסניפי רשתות מובילות מקומות טובים מאוד מאחר והם משמשים מעין חנויות עוגן עבורם. כך מרוויח היזם גם לקוחות מזדמנים רבים. תמורת קבלת הזיכיון הוא משלם סכום כסף חד פעמי שאינו מוחזר. בנוסף, שני סכומים חודשיים. האחד הוא תמלוגים הנקבעים על פי אחוזים מהמכירות או על פי קריטריון אחר, והשני סכום קבוע עבור פרסום, ליווי ושירותים נוספים.

כן, הוא מתחייב לרכוש מוצרים מהרשת ולנהל את הסניף על פי מדיניות מוכתבת שלה. הרשת עצמה מרוויחה משיתוף הפעולה בשתי דרכים. האחת היא תשלום קבוע. והשנייה היא פטור מניהול מעיק של סניף. הניסיון מלמד, כי עסקים זכיינות מרוויחים היטב כאשר הסניף מנוהל באופן נכון. זכיין חייב לדעת כי בנוסף לתשלומים הללו יהיו לו הוצאות נוספות בגין הכנת המקום, שיפוצו ועיצובו. בנוסף, רכישות ציוד, חומרי גלם והוצאות אחרות. ניהול הסניף כמוהו כניהול עסק לכל דבר כולל העסקת עובדים, ניהול ספרי חשבונות, דיווח לרשויות וכיוצא בזה. מומלץ להיעזר ביועץ כלכלי בעל מוניטין בתחום לליווי בתהליך המו"מ וההסכם.

 

הסדנאות שלנו