עסקים למסירה

עסקים נועדו לספק לבעליהם רווחים אשר, בשלב הראשון, ישמשו לפרנסה, ובהמשך, לשגשוג כלכלי ואישי. אנשי עסקים ותיקים או אנשים אשר נמצאים בתחילת דרכם העסקית יכולים לפתוח עסקים חדשים או לרכוש אחרים פעילים. מתווכים בתחום מציעים עסקים למכירה בתחומים שונים  בכל רחבי הארץ. יש צנועים, דוגמת חנויות מכולת, אשר אין להם סיכוי להתרחב ויש אחרים אשר יכולים להתפתח ולפתוח סניפים, וכאלו הם רשתות שיווק, מסעדות, בתי קפה ואחרים בתחומי הרפואה, הביגוד וההנעלה ועוד. בין אם אתם מעוניינים בהקמת עסק מזון או אופנה, תמיד כשאי לבדוק אופציה של עסקים למכירה.

כמובן, שהמחיר עבור העסקים נקבע בהתאם לגודלם, לנכסים הקיימים בהם, למוניטין ועוד. קיימים אלמנטים שניתן לקבוע שוויים בצורה מדויקת. כאלו הם נדל"ן השייך לעסק, ציוד אשר ברשותו, מלאי קיים ועוד. יש אלמנטים שרק ניתן להעריך את שווים. מוניטין העסק הוא כזה ותחת הגדרתו ניתן להכליל אלמנטים דוגמת: קהל לקוחות, כמות הזמנות קיימת וחוזים עתידיים, ידע ארגוני, איכות כוח האדם ועוד. על מנת לקבל מושג על מצב העסק יש צורך לקבל דו"חות כספיים, ובין היתר, דו"ח רווח והפסד עבור מספר שנים אחורה, ובמקרים נדרשים, גם תשקיף קדימה.

לכל מי שמעוניין למכור עסק במחיר טוב  מומלץ, כמובן, להבליט את היתרונות הגלומים בעסק, את הפוטנציאל שיש בו ועוד. לדוגמא: עסק הפועל בתחום מבטיח שיש לו סיכוי לפרוץ קדימה ואשר ברשותו שדרת ניהול איכותית יצליח להתקדם יפה. יש צורך לציין יתרונות אלו במפורש. מנגד, הרוכש חייב לערוך את בדיקותיו הוא. ראשית הוא חייב להבין בתחום, ובמקרה שהוא לא לגמרי בעניינים יש לו צורך לבקש ליווי ראשוני של המוכר לאורך תקופה מוגדרת. כאשר מגיעים להסכמות  יש לערוך הסכם מפורט הקובע את הזכויות והחובות של כל צד. מומלץ לכל צד לעסקה  להיעזר ביועץ עסקי בעל מוניטין. יועץ עסקי יעזור לכם לזהות הזדמנות עסקית טובה ומומלצת עבורכם.

הסדנאות שלנו