עסק טוב למכירה

אנשי עסקים רבים מנהלים עסק אחד לאורך כל ימי חייהם. הם מתמחים בתחום מסוים, רוכשים ניסיון בתחום ויודעים להוציא את המיטב מהעסק שבבעלותם. עסק כזה יכול להיות חנות, מפעל יצרני קטן, חברת שירותי אינסטלציה ועוד. יש אחרים אשר מחליפים עסקים מפעם לפעם עקב רצון להתחדשות, להתקדמות, להרוויח יותר וכדומה. עסקי זכיינות הם עסקים שעוברים רבות מיד ליד. אין זה משנה באיזה דרך מתנהלים ענייניהם. בכל תהליך של החלפת ידיים וניהול מתבצע אקט של מכירה. עסק טוב למכירה מוצע, לרוב, באתרי תיווך עסקים, או דרך פרסום בעיתונות, באינטרנט או במדיות אחרות.

המוכר חייב להתכונן היטב לתהליך. הדבר אומר שקיפות מרבית לגבי מצב העסק. כמובן, שהוא יציג את כל היתרונות שלו. הוא אמור להכין, דו"חות פיננסיים עליו ובין היתר, תזרימי מזומנים, דו"חות כספיים מבוקרים על ידי רואי חשבון, הכנסות עתידיות לעומת התחייבויות קיימות. בנוסף, רשימת לקוחות מעודכנת, מידע על המצב הארגוני. תכנית עתידית לשדרוג העסק ופרטים נוספים היכולים לשפוך אור על מצבו. הרוכש ירצה את כל אלו, ובמידה ומדובר על עסק מורכב ויקר הוא, בוודאי, יצליב מידע עם מקורות אחרים.

במידה והנתונים שנמסרו ייראו לרוכש והוא ירצה לרכוש את העסק, יתנהל משא ומתן לגבי הסכום הסופי שישולם עבורו. זוהי למעשה ההסכמה האחרונה בכל משא ומתן. את כל הסיכומים יש להעלות בהסכם מכירה מסודר ומפורט שבו יירשמו תנאים, התניות, פיצוי לגבי הפרות ועוד. רוכשים רבים מבקשים שהמוכר ילווה אותם בחודשים הראשונים בעסק עד להתאקלמותם. זוהי בקשה מקובלת, ולרוב, המוכר מסכים לה. עסק טוב למכירה יוצע לכל רוכש פוטנציאלי, וכדאי שהוא יהיה בנוי לניהולו מבחינת התכונות האישיות והיכולות הכספיות. הצלחתו תשדרג את מעמדו מבחינה אישית, מקצועי וכלכלית.

הסדנאות שלנו