עסק פרטי

בעלות על עסק פרטי הוא חלומם של רבים. הדרך להקמת עסק פרטי הינה מורכבת מאוד ויש צורך לבצע אותה במספר שלבים. ראשית, מומלץ לכל מי שרוצה בכך להיכנס לתחום שיש לו בו ניסיון מוקדם ורב. הניסיון יכול להגיע בעבודה כשכיר, כמנהל, לאחר לימודים המשלבים התמחות מעשית וכדומה. בנוסף, אדם חייב שיהיה לו חוש עסקי מפותח, וכן, יכולות ניהול טובות. כל אלו הכרחיים מאוד בכל סוג של עסק, ובוודאי, בגדולים ובמסובכים שביניהם. עסק פרטי יכול לצמוח מלמטה ולגדול לאורך השנים. הכול תלוי בסוג העסק, ברצון הבעלים, ביכולותיו, צרכיו, האפשרויות הפיננסיות שיש לו ועוד. כאשר אנו מבצעים פתיחת עסק עצמאי כל האחריות על העסק מוטלת על התפיים שלנו ולכן חשוב לא עלשות צעדים ללא מחשבה.

הקמת עסק אמורה להיעשות בשלושה שלבים עוקבים כאשר אין לדלג על אף אחד מהם. הראשון הוא אפיון העסק,  השני הוא בניית תכנית עסקית והשלישי הגדרת היקפו, בחירת הישות הנדרשת ורישומה ברשויות. אפיון העסק משמעותו בחירת התחום, קהל היעד, בחירת שם, קבלת החלטה על המקום ממנו הוא יפעל,  עריכת רשימת ציוד וחומרי גלם נדרשים, הערכת הסכום הראשוני הנדרש, הערכת לוח זמנים לפתיחה וכדומה. תכנית עסקית כוללת אספקת נתונים על עלויות הקמה, הוצאות לפרסום והוצאות אחרות, צפי תזרים מזומנים, תקבולים ורווחים ועוד.

ניתן לבחור בשלוש ישויות: עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ. לכל אחת יש יתרונות וחסרונות משלה כאשר ברור כי היקף הפעילות, צרכי היזם, טעמו וצרכיו הם שקובעים. מייסד המבקש עסק גדול וחושב בגדול יפתח חברה בע"מ. בעל עסק קטן דוגמת חנות מכולת שכונתית יירשם, לרוב, כעוסק מורשה, ואילו, עסק ביתי שהיקפו השנתי קטן מ99003  שח יוקם, לרוב, כעוסק פטור. מומלץ מאוד להיעזר ביועצים עסקיים ובמומחים אחרים דוגמת: עורכי דין ורואי חשבון בעת פתיחת העסק וגם לאחר שהוא נכנס לעבודה שגרתית.

 

 

הסדנאות שלנו