עסק קטן ומרוויח

כל מי שחולם על הקמת עסק קטן חייב לבחור אחד שיש בו שולי רווח גבוהים. המשמעות למונח הזה היא הוצאות מעטות, מחירי מוצר או שירות גבוהים, יחסית ומכירות רבות. עסק קטן יכול להיות מנוהל מהבית, ממחסן בחצר, מהמחשב אשר בבית או על הטלפון, אפילו מבית מלאכה קטן המצוי איזור תעשייה שאיננו יקר ועוד. החשיבות השנייה היא צוות עובדים מצומצם ובמקרים רבים בני בית, בן זוג או הישענות טוטאלית על היזם בלבד. כך, כאשר ההוצאות נמוכות אפשר לנסות ולשווק את המוצר או השירות לכמות לקוחות רבה ואז הרווח צומח בהתאם או באופן יחסי.

עסקים קטנים מרוויחים הינם עסקים בתחום האינטרנט ובין היתר, קידום ושיווק מתקדם, אתרים חברתיים וכדומה. ייצור של מזון מוכן ביתי דוגמת פיצות, סוכנויות ביטוח שיש להן צוות מצומצם וכמות לקוחות רבה והנשענות רבות על עמלות קבועות, מעבדות לתיקון מכשירים סלולאריים ומכירת מוצרים נלווים. עסקים אחרים הם של בעלי מקצוע הנשענים על יכולתם האישית והמוכרים להמונים. זמרים מצליחים הממלאים אולמות ופארקים, אומני די גיי מצליחים, מרקידי ריקודי עם נחשבים שמושכים מאות רוקדים לכל הרקדה ועוד.

בכל הדוגמאות הללו, ובאחרות נוספות, קיים מוניטין, יש קהל לקוחות רב, אין תחרות ממשית בנישה שלהם, או שהם מוכרים מוצרים נדרשים מאוד שחלקם חדשים בשוק ועוד. כל מי שמעוניין לפתוח עסק צריך לבחור עסק האהוב עליו שיש לו ביקוש ועסק שהוא מבין בו לעומק. בנוסף הוא צריך להיות בעל תכונות מולדות כמו: חוש עסקי מפותח, יכולות ניהוליות, יכולות לקבלת החלטות ועוד. כמו כן, הוא חייב לתכנן היטב את פתיחת העסק ובין היתר, לאפיין אותו, להכין עבורו תכנית עסקית מסודרת ולרשמו ברשויות. מומלץ להיעזר ביועצים עסקיים בעלי מוניטין בכל תהליך ההקמה.

 

הסדנאות שלנו