פיתוח רשת

בישראל קיימות חנויות רבות אשר הצליחו לרכוש מוניטין באזורים בהם הן פעילות. רבים מבעלי החנויות היו רוצים לנצל את ההצלחה הזאת ולפתוח סניפים נוספים באזורים אחרים ברחבי המדינה. הם מבינים כי יש אפשרות להרוויח כסף רב יותר כאשר היקף הפעילות העסקית גדלה. במקרים רבים, הוצאות רבות נשארות קבועות, רכישת המוצרים תהיה זולה יותר כאשר מדובר על כמויות, הוא הדין לגבי הוצאות ייצור שאינן גדלות משמעותית בעת הקמת פס ייצור נוסף או הפעלת פס ייצר קיים לאורך כל היממה, וכן הלאה.

פיתוח רשת יכול להיעשות בשתי דרכים עיקריות. האחת היא פתיחת חנות השייכת לרשת וכאן כל ההוצאות והניהול השוטף נופלים על כתפי ההנהלה. אפשרות טובה אחרת היא מציאת זכיין מתאים אש מתעניין בזכיינות למכירה. כאן ייערך הסכם מולו ובמסגרתו הוא מתחייב למספר דברים. הוא ישלם סכום כסף ראשוני שאיננו מוחזר לפירמה, ובנוסף, סכומים חודשיים הנקבעים על פי מחזורי המכירות של הסניף או על פי פרמטרים נוספים אחרים. בנוסף, הוא ישלם סכום קבוע עבור פרסום, ליווי עסקי שוטף, ייעוץ ועוד. התחייבות נוספת היא לרכוש את המוצרים מהפירמה עצמה.

לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות. כאשר מדובר על זכיינות יורד עול הניהול מההנהלה  הראשית אבל, לרוב, ההכנסות הן מצומצמות יותר. בדרך כלל, שומרות הרשתות את הסניפים הרווחיים לעצמם ואת הסניפים הצנועים יותר מעבירים לזכיינים, אבל לא תמיד הדבר מתנהל כך, ויש מקרים יוצאים מהכלל. מומלץ לכל מי שרוצה להתפתח ולהקים רשת לקבל ייעוץ ממומחים לנושא. יש חשיבות לאלמנטים רבים, ובין היתר, התווית הדרך העסקית, הכנת חוזה טוב המשקף את צרכי הרשת והמספק לה את הדומיננטיות הנדרשת ועוד. יש חשיבות לקביעת נהלים ראשוניים ברורים שישפיעו על כל ההתנהלות העתידית.

 

 

 

 

הסדנאות שלנו